Stronghold 2

Bazı oyunlar vardır, sessiz sedasız gelip sessiz sedasız giderler bu piyasadan. Stronghold da aynen böyleydi işte. 2001 yılının sonlarında piyasaya sürülmüş, sahip olduğu müthiş ayrıntılarla, mantık isteyen oynanışıyla az da olsa bir kitleyi memnun etmeyi başarmıştı. Yapımcı da amatörlük dönemini geçiremediğinden oyunda birçok hata bulunuyordu. Belki de bu yüzden büyük kitlelere ulaşamamıştı. Daha sonra yayınlanan ve ilkinden farklı olmayan genişleme paketi de bekleneni verememişti. Stronghold’dan bu yana tam 3 yıl geçti. Stronghold severler umudu tam kesmişlerdi ki, Firefly uzun süren sessizliğini bozdu ve ikinci oyun üzerinde çalıştıklarını nihayet açıkladı.

Rome Total War’da neymiş

Şimdilik Firefly oyun için birkaç görüntü ve bilgi dışında tabiri caizse ser verip sır vermemekte ısrar ediyor. Oyun geçen aylarda açıklandı ama ne zamandan beri üzerinde çalışıldığı tam olarak bilinmiyor. Ama kendi mamulleri olan grafik motoruna baktıysanız eğer, uzun süredir bu oyun için çalıştıkları anlaşılıyor. Gerçekten de, grafik motoru üzerinde oldukça durulmuşa benziyor. Oyunun grafik motoru, Rome Total War’ın grafik motoruyla boy ölçüşebilecek mi bilinmez ama onun yanına, ikilik koltuğa oturabilecek potansiyele sahip bir grafik motoru gibi görünüyor.

Stronghold 2 aslında ilk oyundaki “kaleler, binalar yap, ekonomiyi yönet ve saldır” mantığını kullanmaya devam edecek; tabi yanına aldığı birçok yenilikle beraber. Bu konuda oyun da şaşırtıcı yenilikler bulunacak.

Vikingler için!

Hikaye modu, Vikingler’in son dönemlerini konu alacak. Baş kahramanımız da Olaf Grimtooth adlı Vikingliler’in son savaş kahramanı olacak. Tabii, sadece bir kahraman olmayacak. Diğer görevlerde yöneteceğimiz iyi veya kötü tam 8 karakter bulunacak. Ayrıca skirmish moduna ek olarak yepyeni bir mod daha bulunacak. Yapımcılara göre bu yenilikçi mod, oyundan uzun süre sıkılmamanızı sağlayacak.

Her yeni strateji oyunun da olduğu gibi Stronghold 2’de de yepyeni onlarca ünite ve yapı bulunacak. Vikingler’e özel yapılar, savaşçılar, kaleler, duvarlar, gemiler ve daha bir sürü şey oyun boyunca emrinize amade olacak. Ayrıca kale duvarları söylenilenlere göre bu sefer çok daha dayanıklı, birkaç vuruşta yerle bir olmayacak şekilde tasarlanmış. Bu da, savaşların ilk oyuna göre daha zorlu geçeceğini gösteriyor.

Kaç boyutlusun?

Stronghold pek de ayrıntılı olmayan 2 boyutlu bir grafik motoruna sahipti. Yine de çıktığı yıla ve o dönemin oyunlarına göre yeterli bir grafik motoruydu. İkinci oyunun belki de en iddialı yanı ise grafikleri. Fiziksel özellikler bakımından en büyük yenilik tabii ki grafiklerin 3 boyutlu olması. Yapımcılar açık açık daha önce hiç 3D bir oyun üzerinde çalışmadıklarını belirtseler de, grafikler oldukça başarılı gözüküyor. Ayrıca yapımcılar grafik motorunun bir anda yüzlerce kişilik bir sürü orduyu gösterebileceğini savunuyorlar. Bu konuda ne söylesek yalan olur, bekleyip göreceğiz.

Umarım Stronghold 2, ilk oyun gibi kaybolup gitmez ve beklenmedik bir anda oyun dünyasını sarsar. 2005’in başlarında piyasada olacak oyun, oldukça iddialı ve strateji hayranlarının gönlünü çelebilecek potansiyele sahip. Başarılı olacak mı, bunu zaman gösterecek ve bizde oyun çıkana kadar bekleyip puanını vereceğiz.

Exit mobile version