Stronghold Crusader 2 (Pre-Alpha İncelemesi)

Stronghold Crusader hatırlayan var mı? The Rat, The Snake, The Pig, The Wolf, Saladin, Lionheart, The Caliph, The Sultan ve daha pek çok Crusader karakteri, oynayanlar bilir, bu karakterler unutulmaz!

İşte bu sebeple Stronghold Crusader 2’nin yapım aşamasında olduğunu öğrendiğim vakit epey heyecan yapmıştım. Lafımın özü şudur, ben kale simülasyonlarını seven bir adamım, özellikle Crusader, bu konuda gerçekten muhteşem bir iş çıkartarak, senelerce oynadığım bir oyun olmuştu. Crusader’ın normal Stronghold’dan ayrıldığı en önemli kısım şüphesiz geçtiği coğrafyanın zorluklarını mekanik olarak içermesi.

Mesela yeşillik zor olduğu için tebanızı beslemekte güçlük yaşıyorsunuz, güçlük yaşadığınız için de kalenin makro mikro dinamikleri sürekli olarak değişiyor. Bütün bu mekanikler Crusader’ı epey zor bir oyun olmasının yanında, süper eğlenceli bir oyun olarak öne çıkartmıştı.

Açıkçası, Crusader oynadığım en iyi RTS oyunlarından biriydi diyebilirim. Uzun zamandır ise sağlam bir RTS oyunu oynadığımı söyleyemeyeceğim, StarCraft’ı bu kategoriye dahil etmek istemiyorum çünkü ben bol detaylı, bol bina yapımlı bir RTS oynamayı özledim!

Bu sebeple Crusader 2 gerçekten önemli bir oyun, hem epey durulan RTS türünün ayakta durması açısından, hem de efsanevi serinin devamı açısından. Şimdi, önceden belirteyim, oynadığım sürüm Pre-Alpha sürümü olduğundan, doğal olarak pek çok hata ve bug var fakat bu önemli değil, sonuçta puan vermiyoruz, oyunun nasıl bir şey olacağına dair fikirlerimizi yazıyoruz.

Crusader 2 yepyeni bir 3D motorla birlikte geliyor, bu oyun alanında her tarafa hakim olabiliyoruz demek, yani tam  üç boyutlu bir kontrolümüz var. Bu özellik önceki Crusader’da olmayan bir özellik olduğundan, epey önemli. Özellikle kalenizi yaparken her tarafına bakabiliyor olmanız planlama açısından işinizi oldukça kolaylaştırıyor.

Oyunun kale yapma mekanikleri, bu sayede çok gelişmiş. Eskiden zevkle kullandığımız kuşatma tuzakları ve birimlerinin sayısında hatıra sayılır derecede bir artış var. Eğer eski Crusader’da düşmanlarınızın kafasına kızgın yağ, kezzap falan atmayı sevdiyseniz, bu oyunun size sunduğu çeşitli sadistik opsiyonlara bayılacaksınız diyebilirim. Sonuçta Haçlı döneminden bahsediyoruz, her şey çok vahşi ve tehlikeli.

Yeni grafik motoruyla bütün bunların detaylarını şahane bir şekilde görebiliyorsunuz tabii ki. Atılan okların duvarlardan geri sekmesi,duvarların yıkılması ve askerlerinizin duruma göre farklı silahlar kullanması gibi detaylar gerçekten Crusader’ın zevkini kat ve kat arttırmış diyebilirim.

Ben bütün ufak detayları izlemekten inanılmaz keyif aldım. Üstelik oyun bunların hepsini epey gerçekçi bir fizik motoru eşliğinde yapınca, bayıldım diyebilirim.

Bütün bunların yanında, oyun durup durup farklı olaylarla karşı karşıya getiriyor sizi, bu seriye yeni eklenen bir özellik. Mesela ambarınız çekirge istilasına uğrayabiliyor, fırtına çıkabiliyor, hortum evleri yok edip halkınızın yarısını öldürebiliyor, salgın başlayabiliyor. Bütün bunlar zaten zor olan Crusader’ı epey yaman bir hale getirmiş. Tabii benim bundan şikayetim yok, diğer Stronghold oyuncularının da şikayet edeceğini sanmıyorum çünkü Crusader’ı Crusader yapan şeyler bu tarz zorluklar.

İlk Crusader’ı hatırlarsanız, farklı yapay zekaya sahip düşmanlar, farklı taktiklerle karşınıza çıkıyorlardı. Atıyorum mesela The Pig kalın duvarlar ve gerilla taktiklerini tercih ederken The Wolf oyunun sonuna doğru büyük bir ordu yapıp saldırıyordu, The Caliph ise hızlı ateşli birimleri ile kalenin dışında bulunan tarlaları ateşe vermeyi tercih ediyordu. Aynı mantık burada devam ediyor.  Tabii bu yapay zeka karakterler sizin yanınızda olduğu zaman, güçleri sizin gücünüz, zayıflıkları sizin zayıflığınız haline gelebiliyor, ben yeni oyunda bunun daha da gelişeceğini umuyorum.

Yeni Crusader, çok daha ölümcül taktikleri kullanmanıza izin veriyor. Mesela güçlü kuşatmalar ile düşmanınızı aç bırakabiliyorsunuz veya onların dostlarıyla anlaşmalar yapıp birbirlerine ihanet etmelerini sağlayabiliyorsunuz, bunu size karşı da yapabiliyorlar tabii, bu hiç hoş olmuyor.

Oyunda yine Arap birimlerinin gerilla taktikleri devam ediyor. Hatırlarsanız ilk Crusader’da, Haçlı birliklerinin askerleri daha iyi zırhlı, daha güçlü ve daha taktiksel hareket etmek durumundayken Arap askerleri daha hızlı ve vur kaç şeklinde çalışıyorlardı. Bu oyunda aynı mantık devam ediyor. Mesela Dervish birimi çevresinde bulunan zayıf düşmanları anında öldürebilirken Assassin’ler duvarlardan tırmanabiliyor, bu tarz şeyler özellikle en sağlam kaleleri bile iten çökertmek için birebir.

Stronghold Crusader 2, sevdiğimiz ve özlediğimiz Crusader’ın bütün özelliklerini alıp geliştirerek, bizlere gayet güzel bir şekilde hazırlanıyor gibi göründü şimdilik gözüme. Açıkçası, Firefly benim için önemli bir stüdyo, bu sebeple işlerine güveniyorum. Firefly, özellikle Stronghold 3’ün çıkışının buglarla dolu olduğunu iyi hatırladığından, bu sefer bir yayıncıyla çalışmamanın avantajı olarak, Crusader’ı hatasız hale gelmeden çıkartmayı düşünmüyor, bu konuda en önemli iş ise test ekibinin üzerinde sanırım.

Oyun Mart 2014’te çıkmış olacak, biz de her adımında betasına kadar inceleyip yazıyor olacağız.

Exit mobile version