S.W.I.N.E

Swine, domuzlarla tavşanların mücadelesini temel alan bir rts. Tabi her zaman diğerleriyle değil zaman zaman birbirleriyle de mücadele edebiliyorlar. Oyunun temel işlevler bakımından diğer rtslerden bir farkı yok. Yalnız bu oyunda maden bul, onu sömür, sömürdüğünle birim üret gibi işlevler yok. Başlangıçta bize sınırlı para veriliyor ve bu parayla ki zaten genelde çok az oluyor, oyun başlamadan veya oyun dahilinde araç veya aksesuar alabiliyoruz (Aksesuarlar oyuna başlamadan alınabiliyor). İki tarafın araçları da birbiriyle işlev olarak aynı. Bazı ufak değişiklikler ve kaplamaları dışında tipleri de aynı araçların. 

Oyunu diğerlerinden ayıran en önemli özelliği grafik motoru olsa gerek. Oyun 3 boyutlu olmasına rağmen neredeyse 2d oyunların sıcaklığını grafiklerde bulabilmek mümkün. Grafik detayı oldukça iyi. Ayrıca bu motorda fizik kuralları da gözetilmiş. Araçlar bulundukları yere göre tepki veriyorlar. Bazı oyunlarda gördüğümüz, yolu kapatan araçların, başka araç geçeceğinde yoldan çekilmesi olayı ise burada yok. Eğer yol kapalıysa araç bir sürü yer dolaşmak zorunda kalabiliyor. Bunların yanında gece,gündüz ve değişik hava koşulları da bu motor sayesinde oyuna eklenmiş. Oyunda kamera açıları her tarafa serbestçe dönemiyor maalesef. Aşağı-yukarı yönünde sınırlı açıda dönüş mümkün. Kamera açısı sabit oyunlarda ben aynı açıdan problem hissetmezken, bu tür oyunlarda kendimi sınırlanmış gibi hissediyorum. Onlarda fazla serbestlik kontrol kargaşası getirir diye düşünüyorlar galiba. Ne diyelim: Sizde haklısınız! Bu kadar grafik detayının da sisteme epey yük getireceğini tahmin edersiniz artık.

Starcraft’ın kontrollerde sağladığı pratikliğe alıştıktan sonra her rts oyununda bunları arar oldum. Zamanla birçok oyun bunları taklit etmeye çalıştı. Ama çok uzun süre sonra ve bazı eksiklikler (ve bazı artılar) ile buna ulaşabildiler. Gerçi her türlü kısayolu gerektirecek derecede hızlı bir oyun da oynamadım ben SC’dan sonra ya neyse. İşte bu oyun da, alıştığımız hemen hemen tüm kontrol özelliklerini bize sunuyor. Ctrl ile grupları numara tuşlarına atamaktan, shift ile ard arda yapılacak görevleri belirlemeye kadar. Bir şey var ki; o da X tuşu. Bu tuş ile her aracın kendine has özelliğini harekete geçiriyoruz. Örneğin bu tuşla çekici araç çekme görevini ifa ederken, topçu aracı top atışı konumuna geçiyor ya da tank toprağa gömülüyor vs. Yalnız her aracın özel fonksiyonu yok.

Para kazanma, araç üretme gbi seçenekler yok ama araçlarınızı tamir etme, onlara askeri mühimmat ve yakıt sağlama gibi zorunluluklar var. Oyun başlamadan önce her aracın özelliklerini detayları ile görebiliyoruz ve aksesuar satın alarak bazılarını değiştirebiliyoruz bu özelliklerin. Bu özellikler neredeyse Diablodaki karakterlerin özellikleri kadar çok. Tamir,cephane ve yakıt için bağımsız araç yerine römork koymuşlar. Dolayısıyla bunlar bağımsız hareket edemiyorlar ve belli sınırlar içinde görevlerini yerine getirebiliyorlar. Ama herhangi bir aracı seçip römorklara sağ tıklarsanız araç kendisi gerekli yere gidiyor. Bunun dışında çekici araçla bunları istediğimiz yere götürebiliyoruz. Oyunda savaş sisi de var. Ama bir bug mıdır nedir; römorklar çekiciye bağlı değilse görünmez oluyorlar ve bulmak ta zor olabiliyor. Römorkların destekleri ise sınırlı. İşleri bitince patlıyorlar. Paranız varsa yenisini alabilirsiniz yoksa eldekilerle idare edeceksiniz. Ama bir aracın yakıtı biterse hareket edemiyor dolayısıyla da pek işe yaramıyor. Aynı şekilde cephanesi biten araç ta işe yaramıyor. Tüm bu sınırlamalar, hurra savaş yerine sizi dikkatli olmaya ve strateji geliştirmeye zorluyor. Oyunda da bu amaçlanmış zaten.

Düşmanın yapay zekası idare eder. Sizi alt etmek için değişik taktikler uygulayabiliyor. Sizin adamlarınız da saldırıya uğradığında mal mal bakmıyor, hatta geri çekilirken bile ateş edebiliyorlar. Oyunda, eğer komuta aracı varsa ve mevcutsa, havadan bombardımanı emri de verebiliyorsunuz. Oyun içinde bir araç satın alırsanız helikopter işaretlediğiniz yere getirip bırakıyor. 

Multiplayer özelliği de hemen her oyunda olduğu gibi mevcut. Hatta multi kodu, yeni yama dosyasıyla birlikte tamamen yeniden yazılmış. Yama da bazı sorunlar da düzeltilmiş. Benim sistemde zaten stabilite problemleri vardı, bu yamayla birlikte bu oyun neredeyse hiç çalışmaz oldu. Ama siz bana bakmayın. Benim genel olarak var sorunum, sadece bu oyunla ilgili değil. 
Şimdi multiplay özelliği var ama harita editörü yok maalesef. Mod olarak ise şunlar bulunmakta: Deathmatch, Countdown, Domination, Capture The Flag. İnternet üzerinden GameSpy ile oynayabilirsiniz bu oyunu. 

Oyunun başında ve aralarında bolca video bulunmakta. Bu güzel bir özellik. Videoları seyretmek için divx codec’ini kurmanız gerekiyor. Kurulum sırasında bu zaten yapılıyor. Müzikleri de güzel ama oyun içinde yok! Seslendirmeler ise hayvanlara uygun şekilde yapılmış ve gayet güzel. Tavşanlar peltek peltek konuşurken, domuzlar hırlı gürlü konuşuyor. 

Irkların tavşanlar ve domuzlar olarak seçilmesiyle biraz komiklik sağlanmaya çalışılmış anlaşılan. Carrotcity(havuç şehri) gibi isimler, havuç tarlaları gibi alanlar ve havuçsuyu gibi içecekler de bunun göstergesi. Bu havuç suyu ile aracınıza da güç katabiliyorsunuz falan filan. Biraz çizgifilm havası estirilmiş yani. 

Sonuç olarak canınız rts oynamak istiyorsa 2 cdlik bu oyun sizi memnun edecektir. Hiç değilse o deniz suyunu görmek isteyeceksiniz (Tabi sadece su görmek için almayın J). Son olarak bir şey hatırlatıyım: Eğer duyduklarım doğruysa bu oyun çökme eğilimli imiş. Bende zuhur eden göçmeler sizde de olursa o zaman benim gibi biraz sıyırabilirsiniz ve oyunu bitiremeden tabutuna koyabilirsiniz. Benden söylemesi!

Exit mobile version