Oyun Ön İncelemeleri

Tales of Arise ön inceleme

Tales of Arise, Bandai Namco’nun uzun zamandır devam eden “Tales of” serisinin en yeni oyunu ve Merlin’in Kazanı olarak demoyu biraz erken deneme fırsatı elde edip tecrübelerimizi sizlerle paylaşmak istedik.

Tales of Arise ön inceleme 

Tales of Arise, 2016 yılında yayınlanan Tales of Berseria’nın ardından çıkan ilk ana oyun ve seriyi birkaç adım ileri taşımaya kararlı gözüküyor. Demo sürümüne başlamadan önce 6 farklı karakter arasında seçim yapma şansı elde ediyoruz. Hikayenin merkezinde gözüken Shionne ve Alphen isimli iki karakter ve onlara yardımcı olmak için gruba katılan Kisara, Dohalim, Law, Rinwell arasında bir seçim yapabiliyoruz. 

Demo Shionne ve Alphen’in vahşi doğada gezinmesi ile başlıyor. Kısa bir eğitim sonrasında karşılaştığımız NPC bize başkente gitmemizi tavsiye ediyor. Başkent kapılarının kapalı olduğunu ve büyük bir “zeugle” (bu dünyadaki canavarların adı) yüzünden kimsenin içeri giremeyeceğini söylüyor. Kapıların açılması ve kendilerine güzel bir oda ile yemek sunulması karşılığında canavarı halletmeyi kabul ediyoruz. Etrafta toplayabileceğimiz malzemeler, dinlenip CP doldurabileceğimiz bir kamp, orta seviye sayılabilecek canavarlar ve iki tane de daha güçlü zeugle bulunuyor. 

Karakterler yol boyunca kendi aralarında sohbet ediyor. Bunları sağ altta gözüken R1 tuşu uyarısı çıktığında dinleyebiliyorsunuz. Kamp yapınca da yeni sohbet seçenekleri açılıyor ve eskileri tekrar izlemek mümkün oluyor. Alphen ve Law arasında gerçekleşen ağırlık çalışması sahnesi demodaki favorim oldu. 

Farklı Karakterler İle Farklı Oyun Stilleri

Demonun başında oynayacağımız ana karakteri seçsek bile oyun sırasında farklı karakterler ile oynamak mümkün. Partimizin karakterlerini ve dünyada gezerken göreceğimiz ana karakteri ayarlama imkanı var. Karakter seçimi yalnızca demonun sonunda göreceğimiz videoyu değiştiriyor. Olur da bir karakterin yeteneklerini beğenmezsek, dövüş sırasında Dpad de yukarı tuşuna basarak farklı bir karaktere geçmek mümkün.

Her karakterin kendine has bir dövüş stili var ve bu sayede birbirlerinden dikkat çekici bir şekilde ayrılıyorlar. Silah kullanan menzilli savaşçı/destek karakteri Shionne ile saldırılardan kaçınıp farklı rakiplerle ilgilenen düşmanı etkisiz hale getirmeye çalışırken, çekiç ve kalkanı ile tam bir savunma kuran Kisara ile düşmanı daha çok üstünüze çekmeye, takım arkadaşlarınızın alacağı hasarı en aza indirmeye çalışıyorsunuz.

Dövüş sistemi başlangıçta Tales of Berseria’yı hatırlatıyor ama olumlu geliştirmeler mevcut. Öncelikle mana sistemi yok,karakterlerin yeteneklerini kullanmak için can barının üstünde bulunan küçük mavi cevherlerin (artes gauge olarak geçiyor) dolmasını bekliyoruz. Eğer bu cevherler doluysa düşmanın üzerine bütün yetenekleri boşaltmak mümkün. Tabi CP kullanan özel yeteneklerden biri değilse. 

Oyunda bir CP (Cure Points) havuzu var ve dövüşler sırasında dikkatli bir şekilde kullanılması gerekiyor. CP havuzu karakterlerin iyileşmesi için gereken yeteneklerde ve eşyalarda kullanılıyor, Yapacağımız her iyileştirme ve destek hareketi bu havuzdan bir parça götürüyor, kendi kendine tekrar dolması gibi bir durum da yok. Yeniden doldurmak için bir yerlerde dinlenmek ya da az bulunan eşyalardan kullanmak gerekiyor. 

Oyuna eklenen kaçınma (dodge) mekaniği de güzel bir yenilik olmuş. Neredeyse her karakterimiz rakibin saldırılarından kaçınabiliyor. Son saniyede yapılan kaçınma hareketleri “overlimit” adı verilen bir duruma sokuyor ve özel bir saldırıya imkan sağlıyor. Ağır bir kalkan taşıyan Kisara ise kaçınma yerine savunma özelliğine sahip. Saldırıları bloklayıp ekibin geri kalanını koruyor. Oyunda kaçınmak, özellikle güçlü rakiplere karşı oynarken çok önemli. Rinwell ile büyü depolamaya çalışırken size hücum eden düşmanlardan koşarak kaçmak pek mümkün olmuyor.

Oyunda ana partimiz 4 kişiden oluşuyor ama kalan iki karakter “boost attack” adı verilen saldırılarda yardıma gelmeye hazır bekliyor. Her karakterin kendine özel “boost attack” saldırısı bulunuyor ve her biri yüksek hasarlar verirken görsel olarak da iyi bir iş çıkarıyor. Kullandığımız “boost attack” saldırıları belli bir bekleme süresi ardından tekrar açılıyor. Rakibi yoğun saldırı altında bıraktığınızda yeni bir takım saldırısı seçeneği daha açılıyor. Takım saldırıları ikili özel saldırılar ve gerçekten ciddi hasarlar veriyorlar.

Denenmesi Gereken Bir Demo

Tales of Arise demosu hakkında daha çok fazla şey yazabilirim ama oyun 10 Eylül’de çıkış yapacak ve fikirlerimin çoğunu o incelemeye saklamak istiyorum. Şu an oynadığımız şey başarılı bir demo ve oyunun Tales of Berseria’dan beri ne kadar yol aldığına dair bir fikir edinmemizi sağlıyor. Dövüş sistemi değişmiş ve daha akıcı hale gelmiş. Ana oyunu oynarken yaptığımız dövüşleri iki kere düşünmemize sebep olacak yeni CP sistemi gelmiş, ekipman sistemi daha basit hale getirilmiş. Ayrıca yeni nesil için gayet iyi gözüken grafiklere sahip bir oyun ile karşı karşıyayız

Demoyu hızlı bir şekilde oynarsanız 30 dakikada bitirmeniz mümkün. Hikayeden bağımsız olarak etrafta geçen güçlü canavarı da yenmek istiyorsanız ekstra 20 dakika daha ekleyebilirsiniz. Oyuna karşı çok büyük bir beklentiniz yoksa bu demoyu deneyin, fikriniz değişebilir. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu