The Battle for Middle Earth Reforged ön inceleme

The Battle for Middle Earth Reforged ön inceleme: Electronic Arts tarafından yapılan efsanevi Yüzüklerin Efendisi strateji oyunu serisi olan The Battle for Middle Earth, hayranları tarafından uzun bir süredir yeniden geliştirilmekte. Duyurusundan itibaren yaklaşık olarak 3 senelik bir geliştirme süreci aşılmış bulunuyor ve yapımcı ekibi tamamen serinin hayranları oluşturmakta. Bu yazıda ise, The Battle for Middle Earth Reforged projesi hakkında tüm bildiklerimize detaylıca bakacağız.

The Battle for Middle Earth Reforged ön inceleme

Birazcık ön bilgi

Yaklaşık olarak 30 kişiden oluşan bu hayran ekibi, efsanevi seriyi yeniden canlandırmak istiyor. Herhangi bir şekilde ticari bir amacı olmayan The Battle for Middle Earth Reforged projesi, tamamen bir hayran yapımı olarak çıkacak. The Battle for Middle Earth Reforged ile çocukluğumuzun strateji oyunu Unreal Engine grafikleri ile çok daha güzel manzaralar ve çok daha gelişmiş bir şekilde geri dönecek gibi gözüküyor. Electronic Arts’ın lisanslarının Warner Bros tarafına geçmesiyle satıştan kalkan The Battle for Middle Earth oyunlarını şu anda orijinal bir şekilde satın almak (Amazon’da çok pahalıya eski diskini satan bazı yerler var.) maalesef mümkün değil.

The Battle for Middle Earth Reforged ön inceleme içeriğinde öncelikle serinin hayranlarının oyunu çok daha iyi bir şekilde geri döndürmek ve bizlere sunmak istediğini söyleyebiliriz. İlk olarak Unreal Engine 4 ile geliştirilmeye başlanan projenin Isengard fraksiyonu tamamlanmış bulunmakta. Ayrıca yapımcılar Unreal Engine 5’in paylaşılan demolarından ve erken erişime açıldığı sürümünden çok etkilenmiş. Projeyi Unreal Engine 5’e aktarmanın yolunu bulan ekip, 2022 yılında projeyi Unreal Engine 5’e aktarmayı ve oradan devam etmeyi düşünüyor.

The Battle for Middle Earth Reforged, her ne kadar serinin bir yeniden yapımı olsa da oldukça fazla yenilik içerecek. Oyuna sadece görsel açıdan yenilikler değil, oynanış mekanikleri olarak da yenilikler eklenecek. Bu yeni mekaniklerin bazıları açıklanmış bulunuyor ve yazının ilerleyen kısımlarında bu mekaniklerden ayrıca bahsedeceğiz fakat şimdilik oyunun çıkış planlamasına göz atalım.

Yapımcılar oyunun resmi forumlarında kısa bir yol haritası paylaşmış. Oyun, ilk olarak sadece Isengard fraksiyonu ve online bir deneyim ile kapalı betaya açılacak. Kapalı betaya katılmaya hak kazanan oyuncular, oyunun henüz tamamlanmamış bir versiyonunu deneyimleyecek. Alınacak olan geri bildirimler ve hata bildirimleri ile çeşitli düzeltmeler yapılırken, oyun kapalı beta sürecini tamamladıktan sonra ise açık beta süreci başlayacak. Tüm oyunculara açık olacak olan bu aşamada ise oyuna Elfler eklenecek. Isengard ile Elfleri oynayabileceğiniz açık beta tarafında da oyun içerisindeki hatalara ve oyuncu geri bildirimlerine odaklanılacak.

Beta süreci bittikten sonra ise yapımcıların oyun hakkında büyük planları bulunmakta. Yapımcıların ilk hedefi, oyuna The Battle for Middle Earth 2 ve Rise of the Witch King oyunlarındaki fraksiyonları eklemek. Oyuna Cüceler, Mordor, Goblinler ve İnsanlar eklendikten sonra ise en son olarak ise filmlerde her ne kadar çok görmek isteyip hiç bir zaman göremediğimiz, karanlığın düşmüş bir krallığı olan Angmar eklenecek. Ekip daha sonrasında ise çeşitli yeni oyun modları, güncellemeler ve bir tek kişilik hikaye deneyimi vaat ediyor.

Ayrıca The Battle for Middle Earth Reforged yapımcılarının ilk olarak Isengard fraksiyonunu seçmesi bir tesadüften ibaret değil. İlk olarak Isengard fraksiyonunun seçilmesinin nedeni kendine ait en belirgin büyü kitabına, birimlere ve kahramanlara sahip olması. Isengard fraksiyonunun ardından Elflerin ve Mordor’un da temelleri atılmış ve bazı ilerlemeler de paylaşılmış bulunuyor. Yapımcılara zamanında bizzat sorduğum bir soru olan ”Acaba The Battle for Middle Earth Reforged, Steam’e çıkacak mı?” sorusuna ”Büyük ihtimalle hayır.” yanıtını aldığımı da belirtmek isterim. Çok büyük ihtimalle Steam’e çıkmayacak olan oyunu, kendi sitesi üzerinden tamamen ücretsiz bir şekilde indireceğiz ve sadece PC tarafına çıkacak.

Bildiğimiz gelecek olan tüm yenilikler

The Lord of the Rings Battle for Middle Earth yeniden yapımında tamamen evrenin tasarımına tarafına uyulması hedefleniyor. Karakterlerde ve birimlerde göreceğimiz değişiklikler tamamen Yüzüklerin Efendisi evreni tasvirlerine dayanıyor. Yapımcılar oyuna, efsanevi eski haritaların yanı sıra evrenden yepyeni ilgi çekici haritalar ekleyeceğini de belirtiyor. Bunun yanı sıra yeni birimler ve yeni kahramanlar da göreceğiz. Her fraksiyonu ve birimlerini özenle dengelemeye çalışan yapımcıların daha aşması gereken çok uzun bir yol bulunuyor.

Eklenmiş olan yeni bir önemli mekanikten bahsedecek olur isek, aşağıdaki oynanış videosunun 14. dakikasında bahsedilen şekilde fare imlecimiz ile herhangi bir birimi seçip ”P” tuşuna bastığımızda o birim ile bir 3. şahıs kamerasına gireceğiz ve etrafı gezebileceğiz. Batı Ağıl düşerken Gondor neredeydi bilmiyoruz fakat Minas Tirith düşerken Theoden ve atlıları oradaydı. Binlerce Rohirrim birliğinden oluşan atlılarınıza ”Saldırın!” emri vermeden önce bu kameraya geçiş yapıp, vereceği o Theoden’in efsanevi konuşmasını canlandırma hissi bile bu mekanik için heyecan yapmaya oldukça yeterli. Ayrıca bu mekanik ile YouTube veya başka bir platform için içerik üreticileri çok güzel sinematik savaş videoları yakalayabilir.

”Üçüncü şahıs kamerada karakterimiz ile savaşabilecek miyiz acaba?” Sorusunun yanıtı ise muhtemelen hayır. Yapımcılar videoda, bunun bir gerçek zamanlı strateji oyunu olduğunu ve bu mekaniğin etrafı dolaşmak, çeşitli güzellikleri keşfetmek, efsanevi sinematik savaşlar yakalamak için olduğunu söylüyor. Oyunun tek kişilik tarafında bu mekanik her ne kadar kulağa çok güzel ve kullanışlı gelse de, oyun ilk yıllarında tamamen online odaklı olacağı için çok erken tanıtılan bir mekanik olmuş. Online tarafta ve özellikle bir strateji oyununda düşmanımızın boş bir zamanını bulup bu şekilde keyfi takılmak oldukça zor olacaktır.

The Battle for Middle Earth Reforged’a eklenmesi beklenilen bir diğer yenilik ise birimlerde yaptığımız yükseltmeler ile ilgili. Bildiğimiz üzere klasik oyunda bir zırh veya silah yükseltmesi yaptığımızda o zırh parlaklaşıyor, sarılaşıyor ve oyunun gerçekçiliğini bozan bazı efektler ile donatılıyordu. Özellikle kılıç, mızrak kısmında ise adeta bir ışın kılıcı görünümü oluyordu. Oyunun yapımcıları da bu şekil bir yükseltme sisteminin tarihinin geçmiş olduğunu ve oyunun gerçekçiliğini çok daha fazla koruyacak bir sistem düşünmüş.

Yukarıdaki fotoğrafta bir Isengard Warg binicisi görüyoruz. Bu Warg binicisinin soldaki 2 fotoğrafı normal ve herhangi bir yükseltme almamış hali. Sağdaki iki fotoğrafı ise yükseltilmiş ve daha iyi zırhlanmış hali. Birimlerde yükseltme sisteminin bu şekilde oluşması ve oyunun içerisinde gerçekçiliğin korunması hedefleniyor. Yapımcılar yükseltme sistemi için kesin karar verememiş gibi gözüküyorlar ki çeşitli alternatif sistemler düşünmüşler. Yapacağımız bir yükseltmenin kalıcı olması ve birimlerin bu binadan zırhlı bir şekilde yetişmesi veya eski oyunlardaki gibi bir fare tuşu ile yükseltmelerin yapılması opsiyonları bu alternatiflerden birkaçını oluşturuyor. Yapımcılar ilerleyen kısımlarda aynı orijinal oyundaki gibi ”Bir kahraman yarat” seçeneğinin de eklenmesine sıcak bakıyor.

Oyunun çevrimiçi kısmında ise bir rekabetçi sistem hedefleniyor ve her oyuncunun belli başlı bir sıralaması olacak. The Battle for Middle Earth Reforged ile eski klasikleşmiş haritaları görürken, evrenden ilgi çekici yeni haritalarda göreceğiz. Ayrıca oyunun müzik ekibi, klasik Yüzüklerin Efendisi müziklerini The Battle for Middle Earth Reforged için uyarlamış. Herhangi bir telif problemi olmaması açısından müziklerde hafif değişikliklere gidilirken ana havası neredeyse tamamen korunmuş ve o efsanevi müziklerin tadı verilmiş diyebiliriz.

The Battle for Middle Earth Reforged muhteşem gözüküyor

Henüz oyun herhangi bir betaya açılmamış ve geliştirilme sürecinde olmasına rağmen paylaşılan oynanış videolarında ve görsellerde her şey muhteşem gözüküyor. Biz dahil serinin tüm hayranlarının hayalindeki bu proje gerçek olmaya oldukça yakın diyebiliriz. The Battle for Middle Earth Reforged, Orta Dünya’nın göz alıcı manzaralarına ev sahipliği yapacak. Bu zamana kadar yapılmış Yüzüklerin Efendisi oyunlarının en iyilerinin başında gelen efsanevi seri hayranları sayesinde geri dönüyor.

Tamamen serinin hayranlarından oluşan ve 30 kişilik bir grup tarafından geliştirilmekte olan yapım için maalesef herhangi bir çıkış tarihi bulunmuyor. Ekip bu projeyi yaparken hiç bir şekilde bir ticari amaç gütmediği için projeye ekstra zamanlarını ayırabiliyorlar. Ayrıca ekip, projeye aşırı destek olmak isteyenler için ise isteğe bağlı bir bağış sistemi oluşturmuş. İsteyen herkes buradan ekibe bağış yapıp, oyunun geliştirilmesine katkıda bulunabiliyor. Yaklaşık 3 yıl önce bu efsane proje ile karşımıza çıkan ekip umarız ki ileride herhangi bir telif sorunu ile karşılaşmaz ve tüm hedeflerine ulaşır.

Serinin hayranları oyunun tek kişilik ”Skirmish” ve ”War of the Ring” oyun modlarını hatırlarlar. Yapımcı ekip ”Skirmish” için kesin olarak konuşsa da ”War of the Ring” belirsizliğini koruyor. Asıl öncelikleri online tarafı olan ekip, online kısım tamamlandıktan sonra tamamen bir hikaye moduna yoğunlaşacaklarını ve bu hikaye modu bittikten sonra ”Skirmish” için çalışmalara başlayacaklarını belirtmiş. ”War of the Ring” için ise ”Yeni bir War of the Ring yapmayı ve yenilikler eklemeyi çok isteriz.” şeklinde konuşsalar da henüz yol haritalarında bulunmuyormuş.

Sonsöz

Milyonlarca kişi tarafından beklenen The Battle for Middle Earth Reforged projesinin ne zaman çıkacağını maalesef bilmiyoruz. İlk olarak kapalı beta olarak ve sonrasında ise açık beta olarak çıkacak olan yapımı, uzunca bir süre daha bekleyeceğiz gibi gözüküyor. En azından bu efsanevi serinin Angmar ile birlikte yok olmadığını ve uzaklarda bir yerde ışığının yandığını bilmek heyecanlanmak için yeterli bir sebep.

The Battle for Middle Earth Reforged projesi hakkında bildiğimiz tüm detaylardan bahsettiğimiz yazımızın sonuna gelmiş bulunuyoruz. Umarız ki yapımcı ekip bu proje üstünde çalışırken Electronic Arts engeline takılmaz ve herhangi bir şekilde telif yemez. Resmi duyurusundan sonra yaklaşık olarak 3 yıldır geliştirilmeye devam edilen bu proje, uzun yıllardır beklediğimiz o yapım olacak gibi gözüküyor.

Exit mobile version