The Legend of Zelda: Twilight Princess

İlk olarak GameCube için açıklanan Twilight Princess’ı duyduğumuzda çok merak
etmiş ve heyecanlanmıştık. Ardından Nintendo’nun bu oyunu ‘’sürprizlerle dolu
konsolu Wii’’ye de hazırladığı haberi birden ilgimizi oyunun bu versiyonuna
yöneltti!

Nintendo’nun Zelda efsanesi devam ediyor!

Link’in bu yeni macerada bizlere ne gibi sürprizler hazırladığını tam anlamıyla
bilmiyoruz ama kahramanımız bu oyunda artık daha bir büyükçe. Zaten bildiğiniz
üzere Zelda oyunları çıktıkça kahramanımız da bir gelişim gözleniyor; artık eski
Link yok karşımızda. Karizmatik, uzun boylu ve yeşil kıyafeti üzerinden eksik
olmayan bir Link ile maceraya atılacağız. Bu da kahramanımıza bakış açımızı
biraz değiştirecek gibi…

E3 2006 Nintendo Konferans’ında Nintendo ‘Wii’ oyun görüntüleri ile karşımıza
çıkan Zelda, grafik motoru açısından gerçekten de tatmin edici gözüküyordu.
Videolarda ki gölgelendirmeler hemen göze çarparken, özellikle su efektleri
gerçekten etkileyiciydi. Atmosfer de bir o kadar yerinde gibi duruyordu; tabii
ki bunda grafiklerin payı oldukça büyük. Sonuçta oyunun grafik motoru
değişmemiş, yine Wind Waker’da kullanılan oyun motoru kullanılmış, sadece bu
motor yeni teknolojiler ışığında biraz geliştirilmiş. Bu nedenle Zelda
oyucularının yine alıştıkları tarzda bir oyunla karşılaşıp, oyuna çabuk
ısınabileceklerini söylemek pek de yanlış olmaz; ama paralelinde gelecek olan
yeni kontrol sitemine alışabilecekler mi, bu da kafamızda şimdilik bir soru
işareti olarak kalıyor?

Oynanabilirliğe baktığımızda oldukça zevk verici, bizleri fazlası ile oyuna
bağlayıcı bir oynanış barındıracak Twilight Princess. Özellikle ok atma sahnesi
bir hayli eğlendirici görünüyor. Oyun bir önceki Zelda serisine göre daha yorucu
ve daha düşündürücü olacak. Günlerce geçemediğimiz bölümler bizleri krize
sokmaya yetecek! Bu yüzden gayet yaratıcı düşünmemiz gerekli. Örneğin Link
bulunduğu yerden karşıya geçmek isteyecek ama hiçbir geçit bulamayacak. Bu
durumda farklı şeyler deneyeceğiz ve etkileşim halinde olacağımız bir cisim
arayacağız. Mesela ayağımıza iletken bir cisim geçirip yanımızda bulunan
manyetik güç makinesi ile ayaklarımızı etkileşim haline getirerek karşı tarafa
bu güç ile geçeceğiz.
Bunun dışında her zaman doğrusal bir yoldan gidemeyeceğiz;
zaten Legend of Zelda serisi hiçbir zaman düz bir yapıya sahip olmamıştır.
Görüntülerden edindiğimiz kadarıyla, genellikle farklı girişler, kestirmeler,
gizli bölmeler bulup ilerleyeceğiz. Aniden karanlık bir bölgeye girecek ve
esrarengiz olaylara şahit olacağız? Bu alacakaranlık bölgede hafiften parlayan,
ne olduğunu bilemediğimiz bir cisim bize canavar olarak geri dönüş yapacak ve
bizleri bir hayli zor duruma düşürecek. Özellikle eli zincirli dev yaratık bizi
bir hayli zorlayacağa benziyor.

Tabii ki her zaman düşmanlar ile etkileşim halinde olmayacağız. Kendi halimizde
hayatta kalabilmek için bazı uygulamalarda da bulunmak şart. Örneğin bir görevde
balık tutmaya çalışacağız. Balık nasıl tutulur? Sorusuna dikkatinizi çekmek
istiyorum. Eğer balık tutma deneyimi yaşamak istiyorsanız ‘Wii’ nin devrimsel
kontrol sistemi ile bunu gerçek gibi yaşayabilirsiniz; çünkü analogu olta
mekanizmasındaki gibi çevirerek oltayı gölün derinliklerine salacak, kumandayı
da öne doğru bir hamle yaparak misinayı denize atar gibi yapabileceğiz. Bu da
bizleri gerçekten balık tutmuş kadar yoracak. Aynı zamanda yerde bulduğumuz
değerli maddeler ile bir şeyler satın alabilecek veya elimizdeki değerli
cisimleri satarak para kazanabileceğiz. Kısacası oyunda Link ile birlikte
yorulacak, heyecanlanacak, eğlenecek ve strese gireceğiz. Uzun lafın kısası
oyunu onunla birlikte yaşayacağız.

Oyuncular yeni kontrollere çabuk alışabilecek mi?

Belki de oyunun en çok merak edilen yanı kontrolleri. Çünkü sözü edilen oyun
‘Wii’ konsoluna da çıkacak. O devrimsel kumanda ile nasıl oynandığını hepimiz
çok merak ediyorduk ve hala da ediyoruz. Evet, Nintendo Konferans sırasında
kontrol aygıtının nasıl çalıştığını canlı olarak gösterdi, ama o kumandayı
elimize almadıkça bunun nasıl bir his olduğunu tam olarak bilemeyeceğiz.
Konferanstaki oynanış sırasında özellikle Link’in kılıç darbeleri dikkat
çekiciydi. Kılıç darbelerini sırasında devrimsel kumandanın sağ, sol manevraları
gerçekten de insanın iştahını kabartıyordu. Bu kontrol sistemi ile eminim ki
kendimizi oyunda hissedeceğiz.

Sonuç olarak bakıldığında alınası oyunların ilk başında geleceği şimdiden belli
Zelda Twilight Princess’ın. Belki de sadece bu oyun için ‘Wii’ konsolunu alacak
olanlara da dünya üzerinde sıkça rastlayabiliriz:). Zaten oyunun adı Zelda ise,
bu efsaneyi Twilight Princess ile de sürdüreceğine hepimiz inanıyor ve şimdiden
oyunu oynadığımız günlerin hayalini kuruyoruz.

Exit mobile version