Çok büyük bir şehirdesiniz. Karanlık bir ara sokakta yürüyorsunuz.
Duvarlarda şu rengarenk grafikler, yerlerde uçuşan gazete kağıtları var. Bir
önceki günden kalmasına rağmen sis, sadece kuvvetli ışıkları görmemize neden
oluyor. Hava çoktan karardığı için sokaklar bomboş. İnsanlar muhtemelen
uykularının REM devresindeler. Bir his, bir endişe hakim adımlarına. Her an bir
şeylerden kaçacakmışsın gibi sürekli arkana bakıyorsun. Neyse ki sokak
lambalarının aydınlattığı caddeye varmana az kalmış. İçindeki endişe yerini
güven duygusuna bırakıyor yavaş yavaş. Yinede emniyeti elden bırakmayıp, sık sık
dönüp ardına bakıyorsun. İki yaşlı bir dilenci sana doğru geliyor. Neyse ki bir
tehlike yok. Derin bir nefes alıp tekrar önüne döndüğünde: Olamaz! Ajanlar!
Matrix’in 1999’da vizyona girmesiyle serüven başladı. O dönem beyaz perde de
fırtınalar koparmak, film için hakettiği bir neticeydi. Böylelikle serinin devam
niteliğindeki filmleri Reloaded ve Revolutions çekildi. Beklenilen eleştirileri
almayan bu 2 film ile birlikte yapımcılar, serüveni monitörde yaşatmayı denedi.
Maalesef Enter the Matrix’de 2003 yılında piyasalarda olan tüm “Matrix” isimli
ürünlerin başına geldiği gibi beklediği ilgiyi görmedi. Bunun sebebi olarak
oyunun, başarısız oynanabilirliği ve insanı bunaltan mekanlarda geçmesini örnek
gösterebiliriz fakat en önemli etken, Reloaded ve Revolutions filmlerinin
aldıkları olumsuz tepkiler oldu. Halbuki bir filmin oyunu çıkartılacaksa
başarılı olmuş bir yapımın ardından çıkartılmalı. Hatırlayınız ki 1998 yılında
vizyonlarda olan “Er Ryan’ı Kurtarmak” filminden sonra çıkartılan Medal of Honor
oyunu, “Saving Private Ryan” filminin oyunu olmamasına karşın, Normandia
Çıkartmasını içerisinde barındırması sebebiyle o dönem çok iyi eleştiriler
almıştı.
Efsane üçleme sona ereli 1 yıla yakın zaman geçti. Bu süre zarfında oyunculara,
Matrix Online(MXO) adı altında bir Mmporg oyunu duyuruldu. 18 Ocak 2005’te
çıkması planlanan oyun maalesef ilkbahara ertelendi. Fakat Monolith Prod firması
öylesine komplike bir oyun hazırlıyor ki beklediğimize değecek doğrusu. Firmanın
geliştirdiği Lithtech motoru kullanılacak oyun, üçlemenin sonrasında geçiyor. En
önemli özellik olan dövüş tekniklerinin çok geliştirildiği oyunda, Matrix
serisinde izlediğimiz hareketler yapılabilecek. Dövüşlerde Wire-Fu tekniğinin
kullanıldığı MXO’da çok çarpıcı hareketler ve manevralar yapılabiliyor. Matrix
Online’da ilerledikçe yeteneklerimiz artacak ve yeni sitiller kazanacağız.
Başlangıç seviyesindeki bir oyuncu iyi bir dövüş çıkartırken, bazı eksik yönleri
olacak. Halbuki ileri seviyedeki bir oyuncu gökdelenlerin tepesinde dolaşıp,
kurşunlardan kaçabilecek. Ayrıca silahlar size yeni manevra ve teknikler deneme
fırsatı tanıyacak.
Morpheus: Onların bölgesinde dolaşan ve onlarla savaşan herkes ölür
Oyunda üçlemedeki karakterlerin bazılarını tesadüf eseride olsa görebileceğiz.
Neo ve Trinity olmasa bile, başta Morpheus olmak üzere Locke’tan Zee’ye,
Seraph’tan Persephone’a kadar bir çoğunu görebileceğiz. Böylelikle Matrix
evrenin mihenk taşları yerinde duruyor demektir.
Başlangıcı olan herşeyin sonu vardır
Matrix Online bize çok geniş bir dünya vaad ediyor. Gece ve gündüz etkileşimli
MXO evreni, hava şartlarıyla da birlikte oldukça gerçekçi bir sanal ortam
hazırlıyor. Öyleki binlerce oyuncunun aynı anda bulunacağı şehirlerde,
gökdelenlerden gece kulüplerine, metrolardan karanlık ara sokak ve geçitlere
kadar pek çok ayrıntı mevcut. Buna ek olarak filmden tanıdığımız mekanlarda
oyuna dahil edilmiş. Böylelikle MXO, oyunculara gerçekten Matrix’in
içindeymişsiniz hissi vermeyi amaçlamış. Tüm bunlar yukarıda olurken, yer
altında insanlarla makineler arasında gizli bir savaş yaşanacak ve tüm bunlar
dış dünyayı etkileyecek.
Matrix Online’da oyunculara görevler verilecek. Bunları yaparken ister
istemez sosyalleşecekler. Böylelikle kullanıcılar arasındaki etkileşim oldukça
arttırılmış. Neo ve Trinity’nin bulunmayacağı oyunda, kendi hayran kitlesini
oluşturmayı başaran Agent Smith olmasa bile, en az onun kadar zorlu ajanlar
bulunacak. Eğer onlarla dövüşmek zorunda kalırsak, Bullet Time emrinize amade
olacaktır.
Yapımcılar Matrix Online’da karakter geliştirmeyi oldukça ayrıntılı düşünmüşler.
Tıpkı frp’lerde olduğu gibi hand-to-hand martial arts combat, firearms, computer
hacking, influence gibi geliştirilebilen özellikler oyunda mevcut. Ayrıca
karakterinize artı değer kazandırmak için bir başka yöntemde, içerisinde yetenek
kodları bulunan kartlar MXO’da bulunacak. Tıpkı ilk filmde Neo’ya yüklenen dövüş
sanatları gibi… Bu kartların ayrıca ticaretide yapılabileceği belirtilen
oyunda, isterseniz illegal yollardan da kartları çalabilirsiniz.
Oyuncular hangi hapı seçecek?
MXO’da üçlemenin müzikleri kullanılacak. Hayranları için muhteşem bir artı puan.
Ayrıca oyunda yine üçlemedeki ses ve görüntülerden oluşan bir liste olacak.
Persephone’u Monica Bellucci seslendirirken, Morpheus’u Lawrence Fishburn
seslendirecek. Oyunda bulunan diğer karakterler arasında Zee, Seraph, Locke,
Link, The Oracle, Sati ve The Merovingian gibi serinin önemli karakterleri
MXO’da kendi sesleriyle bulunacaklar.
Ses efektlerinde, Gothika, Matrix Revulutions ve Matrix Reloaded filmlerinde de
görev alan, ayrıca Enter The Matrix ve Prince of Persia: Sands of Time’ın ses
efekti uzmanı James Azizi Penny görev yapacak. Müzikler serinin 3 filminde de
görev yapan, tıpkı James Azizi Penny gibi Enter the Matrix’de de çalışan Don
Davis’in önderliğinde olacak. Böylelikle MXO üzerinde adeta bir film gibi
çalışıldığını görüyoruz. Bunlara ek olarak Matrix Online, bize her ay yeni bir
sinematik izlettirecek. Bu videolar hakkında henüz ayrıntılı bir bilgi yok fakat
oyunun gidişatıyla ilgili olacağı muhtemel.
Böyle ayrıntılı hazırlanmış bir oyunu Single player oynayamamak üzücü. Fakat
internet üzerinde muhteşem bir deneyim olacak Matrix Online! Peki nasıl bir
sistemde oynanır diye düşünüyorsanız; Oyun 1.4 Ghz P4 bir makinada
çalışabilirken, en az 512 ram gerektiricek. Bunula beraber DirectX 9 destekli,
64 MB üstünde bir ekran kartı tercih etmelisiniz. Ayrıca 7 gb kadar da hard
disk’inizde boş alan bulunmalı.
What is Matrix!
Matrix filmlerindeki moda aynen oyuna aktarılmış. Kostümlerden saç tipleri ve
hatta dövmelere kadar pek çok ayrıntı oyunda bulunmakta. Böylelikle herşeyimizle
Matrix’in içinde varolmaya hazırız. Yapımcıların deyimiyle oyun, hiç sıkılmadan
tekrar tekrar oynanabilecek şekilde hazırlanmış. 2005’in 2. çeyreğine kadar
beklemekten başka seçeneğimiz yok. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmamanız
dileğiyle…