Tom Clancy’s HAWX 2

Ubisoft’un Yaratıcı Yönetmeni Bogdan Biridinel, “Dünya çapında 1 milyonun üzerinde satan Tom Clancy’s HAWX, Ubisoft’un en başarılı yapımlarından biri haline geldi ve HAWX 2 bunu bir kademe daha yukarı çıkartacak” demişti. İşte bu yüzden de 2010’un sonbahar aylarında PC, PS3, Xbox360 ve Nintendo Wii için çıkması planlanan Tom Clancy’s HAWX 2 için beklentiler şimdiden çok üst seviyede…

Uçak simülasyonlarının oyuncular için inanılmaz çekici olduğunu ve aynı zamanda da saç baş yolduran zorlukta kontrol sistemine sahip olduğunu hepimiz biliriz. Bu genellemeyi bozarak, başarılı bir yapım olarak karşımıza çıkabilen bir yapım vardı, bu yapımın adı da ‘Tom Clancy’s HAWX’ idi…

Arcade türünde 2009 yılında piyasaya sürülen yapım, bol aksiyonu, Tom Clancy’nin diğer oyunlarıyla bağlantılı öyküsü ve az sayıda tuşun sağladığı müthiş patlamalarla oyuncuları kendine bağlamayı başarmıştı. İlk oyunda III.Dünya Savaşı’nda, HAWX adı verilen seçkin bir birliğin en başarılı subayı olarak dünyanın her yerinde  savaşıyorduk. Bahsettiğimiz bu savaş, HAWX 2’de biraz daha ileri boyuta taşınıyor.

İt dalaşına yeni oyunda da devam

HAWX 2, ilk oyunda bizlere havada verdiği özgürlüğü daha da arttırıyor. Artık prototip silahlarımızı, düşmanlarımızı alt etmek için daha etkili kullanabileceğiz. F-35’lerin üstün jet motorları yeni oyunda  sadece bize özgü olarak geliştirilen “ultra gizli jet motorlarıyla” değiştiriliyor. Bu özelliğin bize havada daha hızlı ve daha çevik bir uçuş sağlayacağı yadsınamaz bir gerçek.

Oyun severlerin istekleri ancak bu derece gerçekleştirilebilir

HAWX 2’nin yapımcılığını üstlenen Ubisoft Bükreş, ilk oyunda oyuncuların “Keşke bu da olsaydı” dedikleri her şeyi bu oyuna dahil etmiş:

1) Gece Savaşları

İlk oyunda herhalde her HAWX oyuncusu düşünmüştür:  “Şu kara birimlerine bu kadar teknolojik ekipmanla gece saldırsak da gündüz gözüne uçak savarlara  yem olmasak” diye. Sesimiz duyulmuş ki yapımcılar artık gece görüşünü aktif hale getirmişler, böylelikle hem kara ve deniz birimlerine gece saldırarak avantaj sağlayabileceğiz hem de oyun zevkimiz daha üst seviyelere ulaşacak.

2) Uçak pistinden kalkış ve görev sonrası üsse dönme

HAWX’da hatırlarsınız görevlere havada başlıyorduk ve belli bir süre uçuş rotamızı izledikten sonra görev yerimize ulaşıyorduk. Artık bu özellik de değişiyor. Görevlerimize kuleden aldığımız uçuş izniyle ve görevle birlikte kendi kendimize kaldırdığımız uçağımızla gideceğiz ve görev sonrası da “Üsse dönüyoruz” telsiz repliği karşımıza siyah ekran olarak çıkmayacak. Ancak henüz nasıl pistlerden kalkacağımız ya da hangi tür pistlere iniş yapacağımız kesin değil. Belli mi olur, “Uçak gemileri” bile olabilir listede.

3) Havada yakıt ikmali

HAWX’ın en arcade kokan yanlarından biri de sınırsız yakıt sistemiydi. Cephane sistemini belli bir düzene ve sayıya oturtan yapımcılar ne yazık ki yakıt sisteminde bunu göz ardı etmişlerdi. Yeni oyunun en heyecan veren yanlarından biri de bu olsa gerek ki; artık havada, tam da görevin ortasında jetlerimize yakıt takviyesi yaptırabileceğiz. Böylelikle savaşlar daha gerçekçi bir hal almış olacak, anlayacağınız aksiyon biraz daha tavan yapacak.

4) Gerçek uydu görüntüleri ve daha detaylı coğrafya

İlk oyunun keşkelerinden biri de atmosferin en önemli unsuru sayabileceğimiz “Detaysız Coğrafya Modellemeleri” idi.  Yeni oyunda kutu gibi yapıların yerini, yüksek çözünürlüklü GeoEye uydu görüntüleri ve daha detaylı 3 boyut modellemeleri alacak. İlk oyunda Brezilya, Afganistan gibi yerlerin yanına  Moskova, Hint Okyanusu ve Basra Körfezi gibi yerler de ekleniyor ki bu yerleri Amerika’nın savaş güzergahına siz de benzetmişsinizdir tahmin ediyorum.

5) İnsansız hava Uçakları (UAV’ler)

HAWX 2’nin en eğlenceli özelliklerinden biri olmasını beklediğim bir diğer özellik ise “İnsansız Hava Taşıtları”. Artık keşif görevlerinde kendi canımızı ortaya koymadan, feda edilebilecek belli maliyetteki UAV’ lerimizle düşmanı izleyebileceğiz ve aynı zamanda oturduğumuz yerden saldırmamız bile mümkün olacak. Böylelikle hem canımızdan tasarruf ederken hem de eğlecede birikim yapmış olacağız.

Son bir kaç cümle daha…

Potansiyeli olan ve bu potansiyeli de uygulamaya geçirmeyi başaran HAWX ve Ubisoft, HAWX 2’de beklentileri bir hayli yükseltmiş durumda. Tom Clancy’nin romanlarına ve danışmanlığına direkt olarak sadık kalınacağını belirtilen yapımcılar, HAWX 2’yi son gelen haberlere göre Avrupa’da bir iki haftalık gecikmeyle piyasaya sürecekler. Biz de üzerimizde uçuş tulumları ve oksijen destekli kasklarımızla uçuş izni verilmesini heyecanla bekliyoruz…

Exit mobile version