Lara Croft yıllanmış şarap gibi giderek yaşlanmasına rağmen daha da hızlanıyor. “Biz bazı alanları direkt olarak orijinal Tomb Raider’dan (1996’da çıkan ilk Tomb Raider) aldık ve yeni Lara’yı test etmek için bu alanları kullandık” diyor Crystal Dynamics’in yaratıcı direktörü Jason Botta.
Croft’ın geri dönüş oyunu Tomb Raider: Legend’in yapımcısının, bugünün daha çevik Lara’sını kullanarak yapmayı amaçladığı şey onu, 1996’da çıkacağı söylenen PlayStation/Saturn oyununun yerine monte etmek. PS2 ve PSP için 2007 ilkbaharında (Aslında gerçekte 10. yıldönümünü 6 ayla kaçırmış olsa da) çıkacak olan Tomb Raider: Anniversary için buldukları çözüm, orijinal oyundan esinlenerek yeni bir oyun yaratmak. Bu şu anlama geliyor, oyun tanıdık yerlerle, bulmacalarla, kurtlarla, timsahlarla ve dinozorlarla dolu ama buna ilaveten yeni videolar ve çok daha geliştirilmiş bir kontrol şemasıyla desteklenmiş Tomb Raider: Legend’in interaktif görüntüleri de içinde olacak. “Bu oyun tam fanlara layık olacak” diyor Botta ve Anniversary’in ses efektleri ve seyrek müzik dinletilerinde orijinale dönüş olduğunu da ekliyor. “Fakat grid tabanlı bir kontrol sistemi, bloklu grafikler ve kamera kontrolünün olmadığı bir orijinal.
Croft’un yaratıcısı Toby Gard yine aynı dört bölümü (Peru, Yunanistan, Mısır ve Atlantis) içeren bu tekrar yapım hikayesini anlatıyor: Veteran raider’lar aynı tapınak, bulmaca ve tuzakları bulacaklar, tabiî ki bunlar Legend’dan daha kompleks bir seviyede ve gelişmiş yeni bir fizik sistemi sunuyor. “Bir bloğu itip sürüklemekten ya da dişli çarkları çiviyle tutturmaktan daha fazlası olacak” diyor Botta. Buna rağmen anıları fanların işine engel olmayacak. “Bir şeyin nasıl çözüleceğini hatırlıyorsanız” diye ekliyor Botta, “Büyük ihtimalle, aşağı yukarı yine aynı şeyi yapacaksınız. Orijinalindeki bilgi birikiminiz size yardım edecek.”
Anniversary herhangi bir biçimde yeni bölümler içermeyecek, fakat 10 yıl önceki mezarlar ve tapınaklar daha cafcaflı detaylandırılmış ve kanca atıp yakalama gibi Lara’nın yeteneklerini kullanabileceği, yeniden tasarlanmış alanlarla dolu olacak. “Tomb Raider’dan tüm unutulmaz alanları seçtik ve onları birbirine bağlayabilmek için yeni alanlar yaptık.” diyor Botta. “Her şeyden sonra şunu gördük ki, şayet oyunun tam olarak aynısını tekrar yapsaydık, bu çok sıkıcı olacaktı ve bir saat ancak sürerdi.”
Eidos’un son resmi 10 YIL ÖNCE… FAVORİ OYUNCAKLARI GİYDİKLERİ TİPİK KRİZLERİ ÖLÇÜLERİ |
Kaynak: EGM