Trials 2: Second Edition

Trials 2: Second Edition, oynarken asıl amacımız olan eğlenmeyi unutan
oyuncular için oldukça güzel bir fırsat yaratıyor. Doğrusunu söylemek gerekirse
yapımı şans eseri bulduğumu itiraf etmem gerek. Keza ne adını duymuş, ne de
diğer oyunlar gibi yapılan bangır bangır reklamlarını hiçbir yerde görmemiştim.
Sorunda buradaydı aslında; bu kadar güzel bir oyunun iyi bir tanıtımdan mahrum
kalması nedeni ile çoğu oyuncu ile buluşamamaktaydı. Reklam ve tanıtımlarına
binlerce dolar harcanan yapımlar kötü çıkabiliyorken, tanıtımı yapılmayan bir
oyunun yüksek bir oynanabilirliğe sahip olması ise beni oldukça şaşırttı.

Oyunlarla biraz içli dışlı olanlar aslında yapımın içeriğini daha önce
oynamışlardır. Sağa doğru kayan bir ekranda, engelli parkur boyunca
motosikletimizi bitiş çizgisine yetiştirmeye çalışırdık. Trials 2: Second
Edition’da da tema tamamı ile bunu içeriyor. Ancak bu defa yapım üç boyutlu bir
halde sunuluyor. Üçüncü boyuta geçilmesi ile sağa doğru kayan ekrandan bir şey
kaybedilmemiş, üstüne farklı kamera açıları ile oynayabilme imkânı gelmiş.
2D’deki keyfi 3D’de alamadığımı belirterek yeni teknolojiyi söven ben, bu defa
istendiği takdirde oyunların içine yeniliğin iyi bir şekilde yedirilebildiğini
görmekten mutluluk duydum. Bilmeyenler için oyunu biraz açıklayalım… Yapımda
başlangıç noktasında bekleyen motor ve sürücüyü kontrol ediyoruz. Parkurlar ise
sağa doğru uzayan ve içeriğinde çeşitli engeller içeren bir yapıya sahip. Bizden
istenen parkuru başarı ile tamamlayarak bitişe ulaşabilmek. Ulaşabilmek, keza bu
söylendiği kadar kolay olmuyor. Parkurlar içinde lastikler, kutular, tahtalar,
kütükler, ateşler, boşluklar, rampalar bulunuyor. Aslında yalnızca bulunmakla da
kalmıyor, parkurlar bu nesnelerden oluşuyor! Bu saydığım nesneler ve engeller
belli şekilde dizilerek aşılması güç parkurlar yaratılıyor. Örneğin dikine
konmuş kütükler, rampalar arası boşluklar, üst üste yığılmış kutular, yanan ateş
gibi şeyler bol miktarda bulunuyor.

Tehlikeli gösteri

Trials 2: Second Edition’da ilk olarak eğitim bölümlerini oynamanızı tavsiye
ediyorum. Zaten gerçek birer oynanabilir bölüm olduklarından bitirmenizde fayda
var. Yalnızca birkaç tuşla kontrol ettiğimiz motora, yukarı tuşu ile motora gaz
veriyor, aşağı tuşu ile fren yaptırıyoruz, motoru durdurduğumuzda ise geri geri
götürebiliyoruz. Motoru ayakta kullanan karakterimiz ağırlığını, sağ tuş ile
öne, sol tuşla da arkaya veriyor. Parkurların engebeli olduğundan çokça söz
ettik. İşte bu engelleri aşmak için motora seri şekilde hareket vermek
gerekiyor. Örneğin bir boşluğa ağarlığı öne vermiş şekilde yaklaşıyor ve
zıplamak için ağırlığı hemen geriye veriyoruz. Oldukça yaylanabilen motorumuz
böylece sıçrıyor ve engeli aşıyor. Elbette tüm oyun oldukça el mahareti ve
çabukluğuna bağlı şekilde ilerliyor. Bu bakımdan çok sayıda hata yapmak mümkün
oluyor. Ayrıca sürüş esnasında sürücünün başı yere değdiği anda, zaten kontrol
kaybedildiğinden parkurun o kısmı başarısız sayılıyor ve en yakın Checkpoint
noktasına geri dönülüyor. Kontrol noktaları bölüm içinde çok sık sayabileceğimiz
aralıklarla ve genellikle daha tehlikeli aksiyon ya da başarı gerektiren
noktalar öncesinde konumlandırılmış. Siz yüksekten yere çakılır, uçuruma düşer,
ya da sürücünün kafası yere değerse sistem otomatik olarak 5’ten geriye sayıyor
ve en yakın kontrol noktasına atıyor. Beş saniye beklememek için ise Backspace
tuşuna basmak gerekiyor. Yapımda ilk olarak eğitimden başlayarak sırası ile kolay, orta, zor, Flip,
Wheelie, Dynamic ve indirilebilir ana bölümleri ile karşımıza çıkıyor. Her ana
bölüm kendi altında çok sayıda farklı parkur barındırıyor. Kolay, orta ve zor
ana bölümlerinde amaç parkuru herkesten önce tamamlayabilmek. Keza internet
üzerinde skorlar karşılaştırılarak en düşük zaman yakalanmaya çalışılıyor. Flip
bölümünde ise parkurlar takla atmaya müsait rampalardan oluşuyor. Amaç ise en
çok sayıda takla atmak ve yere sağlam konabilmek. Wheelie’de ise parkurlar daha
ziyade uzun ve engebesiz şekilde tasarlanmışlar. Keza burada amaç arka tekerlek
üzerinde en uzun süre yol alabilmek. Dynamic bölümünde ise parkurlar dinamik
engeller ile donatılmışlar. Bir bakıma bulmaca içerikli olduğu da söylenebilecek
bu türde ilerleyebilmek için karşılaşılan engelleri uygun pozisyonlara
genellikle çarparak düzenlemek gerekiyor. Örneğin aşılamayan çok kutu varsa
çarparak dağıtmak ve daha ulaşılabilir bir seviyeye indirmek gerekiyor ya da dik
duran tahtaya çarpıp, boşluğu kapatmasını sağlamak gerekiyor gibi farklı dinamik
engeller ile uğraşılıyor.


“Gerek karakterin, gerekse motorun tepkileri takdire şayan. Gerçekçi fizik hareketleri ve animasyonları ile izlemek dahi zevk veriyor. Keza bölüm tasarımları da oldukça iyi yapılmışlar.”


Eğlence vakti

Toplamda 40 farklı oynanabilen bölüme sahip yapımda, yeni indirilebilen
bölümlerle bu sayı elliyi aşıyor. Yeni çıkan bölümler oldukça internetten
edinerek oynamakta mümkün kılınmış. İnternetten iyi bir skora sahip oyuncunun
hayalet sürücüsü ile mücadele etmekte unutulmamış. Böylece yalnızca geçilmesi
gereken bir süreden ibaret olunmayıp, ekrandaki hayalet motoru geçmeye çalışmak
daha eğlenceli oluyor. Yapımda kullanılan sürücü 3D bez bebek modellemesine
sahip. Yani yapılan davranışlara gerçekçi fiziksel tepkiler veriyor. İşin en acı
yanı bir yere çarpınca ya da kafa üstü düşünce kemik kırılma sesinin dahi
duyulabiliyor olması. Sanal olduğunu bilmeme rağmen, süratle yere toslayıp
üstüne motoru düşen karakterime acımadım desem yalandır. Gerek karakterin,
gerekse motorun tepkileri takdire şayan. Gerçekçi fizik hareketleri ve
animasyonları ile izlemek dahi zevk veriyor. Keza bölüm tasarımları da oldukça
iyi yapılmışlar. Hemen hemen aynı nesneleri görsek de, nesnelerin iyi
kaplamaları ve güzel gölgelendirme ve ışıklandırmalar ile ortamlar çok daha iyi
görünüyor. Bu arada motorun farı dahi unutulmamış ve önünü aydınlattığını
belirtmekte fayda var. Trials 2: Second Edition genel olarak oldukça eğlenceli
bir yapıya ve yüksek bir oynanabilirliğe sahip. Başına geçip uzun saatler
ayrılmamak mümkün. Kimi zaman ne hikaye ne süpersonik efektler içermeyen bu tip
oyunların çok daha eğlenceli olduğunu görmek oldukça enteresan.

Exit mobile version