Unreal, FPS dünyasının vazgeçilmez oyunlarından birisidir. Bu ün’ü muhteşem
konusu ve sıra dışı oynanış özelliği ile değil; kaliteli grafik motoru ve
muhteşem diyebileceğimiz multiplayer özelliği ile kazanmıştır. Seri Unreal’da
kullanılan grafik motoru ile oyun dünyasında yavaş yavaş yer edindi. Unreal
tournament ile de multiplayer FPS’lerde Quake 3 ve Counter-strike ile bu türün
en iyi temsilcisi oldu. Daha sonra Dreamcast, Playstation 2’de de boy gösteren
seri, konsollar da son olarak Xbox’a Unreal Championship ile çıkarma yaptı.
Unreal championship kuşkusuz her açıdan çok başarılıydı. Tabi çoğu konsol
FPS’lerinde yaşanan kontrol sorunlarını saymazsak. Grafiklerden tutun da,
mekanlara ve silahlara kadar her şey çok etkileyiciydi. En azından beni çok
etkilediğini söyleyebilirim. Seri şu an devam ediyor. PC’de Unreal Tournament
2004 ile çok başarılı olan seri için PC ve xbox olmak üzere 2 platform’da Xbox’a
da Epic Games önderliğinde Unreal Championship 2: Liandri Conflict ile çıkarma
yapmaya hazırlanıyor.
THİRD PERSON UNREAL…
Bu tür devam oyunlarında grafik, ses, yeni karakterler, yeni mekanlar ve
silahlar dışında pek bir yenilik bekleyemeyiz. Epic Games ise bu özelliklerin
yanında oyunun doğasına aykırı olan third person (3. kişi bakış açısı)
özelliğini de opsiyonel olarak Liandri Conflict’e ekliyor. Bunun en büyük sebebi
ise yakın dövüş silahlarını (mızraklar, kılıçlar ) daha verimli kullanmayı
sağlamak. Yakın dövüş silahları her FPS’de olduğu gibi Unreal’da da çok önemli
bir yer tutuyor. Bu silahlar en az bir Rocket Launcer kadar etkili, çünkü
genellikle tek vuruşta rakibinizi etkisiz hale getiriyorlar. Third person
özelliği sayesinde bu silahlar eskisinden çok daha önemli hale gelecekler, çünkü
kullanması daha kolay olacak. Bu özellik ayrıca oyunculara platformlardan çok
daha rahat atlayıp, zıplayabilme ve savunma komboları yapabilme avantajını da
sağlıyor. Third person görüş açısı ilgi çekici ve iyi düşünülmüş, umarım Epic
Games bu sistemi uygulama da başarılı olur.
Third person hoş bir gelişme fakat Epic Games bununla sınırlı kalmayacak gibi
görünüyor. İlk oyunda zaten çok iyi olan grafikler, çok fazla gelişme
göstermeden Liandri Conflict’e tekrar karşımıza çıkıyor. Epic Games’in
grafiklerde büyük değişiklikler yapmamasının en büyük sebebi oyunun hızından
ödün vermek istememesi. Yayınlanan videolara bakarsak hız konusunda hiç sorun
yaşamayacağımızı söyleyebilirim. Bunun yanında frame düşüklüklerine aksiyonun en
yoğun olduğu anlarda bile rastlamamız çok zor. Mekanlar ilk oyundaki gibi devasa
büyüklüklere sahip ve açık alanlara sıkça rastlayacağız. Yine de devasa alanları
görüp Unreal Tournament 2004’teki gibi araç kullanmayı beklemeyin hayal
kırıklığına uğrarsınız.
Her şey belki bir turnuva ama istersek oyunun story (hikaye) modunda (hikaye
dediğime bakmayın bu mod’ta dead match kurallarına göre oynanıyor) Anubis
karakteri ile görevleri tamamlamaya çalışabiliriz. Bu görevleri tamamlamak tabi
ki yeni silah, karakter ve mekanlar anlamına gelecek. Eğer bu mod sıkıcı
geldiyse klasik, dead match, team dead match ve capture the flag modlarında
arkadaşlarınızla veya bot’larla mücadele edebilirsiniz. Bunların yanında system
link veya xbox live sayesinde 8 kişi aynı anda kapışabilecek. Siz burada elde
ettiğiniz derecelerinizi Xbox live sayesinde diğer arkadaşlarınız ile
paylaşabileceksiniz. Unreal Championship 2: Liandri Conflict Şubat 2005’te
piyasalarda.