Yazar: Richard. A Knaxx
Yayın Tarihi: Kasım 2003-11-18
Sayfa Adedi: 370 Sayfa
Büyücüler Kuşansın, Kılıçlar Bilensin, Yolculuk Başlıyor!
Orta Dünyanın Tamda Ortasına.
Derinlere.
Warcraft evreni birçok dünyadan meydana gelir. İnsanoğlunun Azeroth diyarında hüküm sürmeye başlamasından çok önceleri ejderhalar gökyüzünde azametle süzülmekte, dünyanın idaresini ellerinde tutmaktaydı. Ancak sonra büyücüler, bütün büyüsel gücün toplandığı kaynak olan Well of Eternity’nin onlara sunduğu gücü kullanmakta aşırıya kaçtılar. Onların bu güce susamışlığı büyünün dağılmasına ve Sargeras liderliğindeki iblis topluluğu Burning Legion’un dünyaya gelmesine neden oldu. İblislerin durmak bilmez yıkımını engellemek için ejderhalar bütün güçleriyle savaştılar ve bundan sonra yeni bir çağ başladı. Bu çağda genç ırklar; elfler, cüceler ve insanlar hüküm sürecekti.
Genç ırkların çağı yeni kötülüklere sahne olacaktı. Önce troller, goblinler ve sonra orklar dünyaya yıkım ve kan getirdi. Uzun yıllar boyu sadece savaş vardı. Sonunda insanlar, elfler ve cüceler ufukta zaferlerini görmeye başladılar. Artık orklar iskân bölgesi denilen kamplarda toplanmaya başlamış, trol ve goblinlerin sayısı önemsenmeyecek kadar azalmıştı. Ancak şimdi başka sorunlar baş gösteriyordu. İnsan krallıkları arasındaki anlaşmazlıklar büyük Lordaeron İttifakı’nı dağılma noktasına getirmişti. Dalaran diyarındaki büyücüler konseyi Kirin Tor’un büyücüleri şimdi hem bu duruma bir çözüm bulmaya çalışıyor hem de korkunç ejderha Deathwing’in hâlâ hayatta olduğu söylentilerini tartışıyordu. Khaz Modan’da hâlâ varlığını sürdüren ve hem Dragonqueen Alexstrasza’yı esir olarak tutan orkları gözlemek hem de bu söylenti hakkında bilgi edinmek için bir gözcü gönderilmesine karar verilir. Bu gözcü Kirin Tor’un dışladığı genç büyücü Rhonin’dir. Rhonin konseydeki gizemli destekçisi sayesinde geçmişinin günahlarından arınmak ve büyücü arasındaki mevkiine geri dönmek için bir fırsat bulmuştur; ama bunun için önce zorlu bir görevi yerine getirmesi gerekecektir. Bu görevinde de kendisine Vereesa adında bir elf ranger’ı eşlik edecektir.
Rhonin ve Vereesa’nın macerası karşılaştıkları tehlikeler ve yollarına çıkan engellerle gittikçe daha karmaşık bir hale gelecektir. Onlara yolculukları sırasında bir Gümüş El Şövalyesi olan Duncan Senturus ve bir Aerie cücesi olan Falstad da katılacaktır. Onlar tehlikeli Khaz Modan diyarına ulaşmaya çalışırken Rhonin’in gizemli destekçisi Krasus da İttifak’ın tuhaf bir şekilde bir araya gelmesini sağlayan asilzade Prestor’un gerçek niyetlerini öğrenmeye çalışacak ve bu çabası onu tahmin edebileceğinden çok daha korkunç bir gerçekle yüz yüze getirecektir. Artık bütün dünyanın geleceğini etkileyecek gizli, büyük bir oyun oynanmaya başlamış ve Ejderhanın Günü tekrar hüküm sürmek üzere ufukta belirmişti…
Ejderhanın Günü heyecanın ve gerilimin harmanlandığı, arka planda hem bir kahramanlık öyküsünün hem de bir aşkın barındığı bir roman. Richard A. Knaak gerilim yaratmadaki başarısı ve öykünün akışının kilit noktalarında yaptığı geçişlerle yarattığı merak hissiyle Amerikan fantezi yazındaki yerini hak ettiğini kanıtlıyor. New York Times’ın en çok satan kitaplar listesinde yer alan roman bir bilgisayar oyunu uyarlaması olmasının yanında özgün bir yaratı olduğu hissini okuyucuya veriyor. Blizzard’ın büyük yankı yapan oyununun temel taşlarını ve karakterlerini akıcı bir anlatım ve roman örgüsüyle sunan Ejderhanın Günü, hem fantezi yazınının meraklılarını hem de Warcraft oyununun müdavimlerini yepyeni bir maceraya davet ediyor. Ejderhanın Günü’nü okurken kendinizi gizemli ormanlarda, karanlık dehlizlerde ve büyünün en saf ve korku verici halinin maddeleştiği diyarlarda bulacaksınız. Serinin ikinci ve üçüncü kitapları da aynı tempo ve yazın gücüyle yakında okuyucuyla buluşacak.