Call of Juarez’dan tanıdığımız Polonyalı oyun geliştiricisi Techland, ilk
olarak 2007 yılı Oyun Geliştiricileri Konferansında tanıttığı Warhound isimli
oyunuyla uzun süredir ilgileniyor. Vahşi Batı’nın kurak topraklarında
yaşadığımız güzel maceranın ardından, aynı derecede iyi bir deneyimi de
Warhound’tan bekliyoruz. Ne yazık ki epeydir hakkında yeni bir bilgi
yayımlanmayan oyun hakkında yapımcılar, bugüne kadar neler belirtmiş, isterseniz
bir göz gezdirelim.
“FPS türündeki yapımda grafikler genel olarak kaliteli duruyor.”
Dünya çapında
Warhound’ın temeli, geniş haritalar ve çok yönlü oynanışa odaklı olarak
hazırlanıyor. Dünya çapında iş yapan bir paralı askeri yönetmekle yükümlüyüz.
Güney Afrika’dan Pasifik adalarına kadar dolaşacağımız oyunda, Hitman oyununda
olduğu gibi şehir yapıları yer almayacak. Oyun işleyişine bakarsak, görev
teklifleri bize iletiliyor, biz de eğer uygun görürsek kabul ediyor ve yola
koyuluyoruz. İşveren kişiler ve görev detaylarının gizli olması gerektiği için,
yüzyüze hiçbir görüşmede yer almayacağız. Bu tip işlemleri, İnternet
aracılığıyla halledeceğiz.
“Kendini Rambo sanan düşmanımız birazdan fani dünyadan ayrılacak gözüküyor.”
Karakterimizin uzmanlık alanı suikast, ancak henüz tecrübeli olmadığı yöntemler
de bulunuyor. Bu faktör, ilk başlarda bize iş kaybettirecek. Özelliklerimiz
yeterli olmadığı için, ilk tercih biz olmayacağız. Yeteneklerimizi geliştirmek
ise, tabii ki bize bağlı. Bu yüzden yapacağımız her başarılı görev, bize yetenek
puanı ve para olarak geri dönecek. Yapımda, silah, çevre ve elektronik alet
kullanımı olmak üzere geliştirilebilir 3 adet yetenek bulunuyor. Yapacağımız
geliştirmeler, diğer paralı askerlele iş kapma konusunda mücadele etmemiz için
bize güç sağlayacak. Haliyle araç kullanma konusunda pek becerikli değilseniz,
bu tip bir görevi yapamazsınız.Gez, göz, arpacık
Hedefteki insanlar, genellikle çok önemli kişilerden oluşuyor. Bazen öldürmek
için emir alıyorken, bazen de koruma görevi üstlenmemiz gerekecek. Bir sniper
tüfeğiyle işimizi halledebileceğimiz gibi, gizli hareket etmeyi bırakıp tamamen
aksiyona odaklı çatışmalara da girebileceğiz. Oyunun bu konuda bir
sınırlandırması yok. Zaten geniş ve çizgisel olmayan haritalarda yer alacağımız
için, farklı bir çok yoldan ilerleyebileceğiz.
“Warhound, bazı bölümlerde Crysis’e benziyor.”
İş kapmak uğruna yarıştığımız diğer paralı askerler, sadece burada karşımıza çıkmayacak. Öldürmek için emir
aldığımız bir şahıs, aynı şekilde kendisini koruması için bir eleman
tutabiliyor. Bu kez karşımızda, öleceğini bilmeyen silahsız insanlar değil,
onları koruyan ve bizim gibi çoğu konuda uzman askerler yer alacak. Her
öldürdüğümüz düşman ve yok ettiğimiz düşman varlıkları, bize yine puanlar olarak
geri dönecek. Ayrıca kullanmak istemediğimiz silahları satarak paraya
çevirebileceğiz.
“-Eee hadi madem pozunuzu alın da, hatıra fotoğrafınızı çekeyim.”
Yapım, şu ana kadar yayımlanan az sayıdaki videolardan yola çıkarsak, gayet hoş
görünüyor. Warhound’ta, geliştirilmiş Chrome grafik motoru kullanılıyor. 64 bit
renk paleti ve DX10’a destek veren bu motor sayesinde, göz hoş gelen grafiklerle
karşılaşmamız olası. Ayrıca fizikler ve bez bebek efektleri üzerinde de uğraşan
yetkililer, multiplayer modları da es geçmiyor. En fazla 32 kişiye kadar destek
vereceği açıklanan Warhound, Deathmatch ve Capture and the Flag gibi modlar
barındıracak. Bunların haricinde henüz pek bilgi verilmek istenmiyor. Son
olarak, oyunla birlikte bir harita editörünün de yayımlanması planlanıyor. Bu
sayede oyuncular, istedikleri haritaları hazırlayabilecek. Xbox 360 ve PC için
geliştirilen yapımın çıkış tarihi hâlâ netlik kazanmadı.