Online oynanan oyunların sektörün yeni parlayan yıldızları olduklarını
söylersek yalan olmaz. Binlerce oyuncunun bir araya gelip büyük deneyim yaşadığı
bu dünyalar, firmalar için düzenli ve iyi bir gelir kaynağı. Hal böyle olunca bu
büyük pastadan pay kapmak isteyen birçok firmanın iştahı kabarıyor ama MMORPG
(Massive Multiplayer Online Role Playing Game) yapmak diğer oyunları yapmak
kadar kolay değil. Hem oyuncuları uzun süre sıkmayacak, sıkıldıkça yenilerini
ekleyeceğiniz detaylar olacak, hem de oyundaki hataları sürekli düzeltip, oyun
sunucularının bakımını yapacaksınız. Bu da birçok firmanın projelerinin
bitmesine az zaman kalsa bile altından kalkamayacakları bir yük oluyor. Hatta
yeri geliyor, oyunu iptal etmesine kadar gidebiliyor.
Blizzard’dan babam çıksa…
Adını duyunca her oyuncuda heyecana neden olan Blizzard’da üç sene kadar önce
ünlü oyun evreni Warcraft’ta geçecek bir MMORPG hazırladıklarını açıkladı. O
günden beri bir çok oyuncu sık sık çıkışı ertelenen bu oyunu dört gözle bekledi
durdu. Bir süredir “closed beta” testi devam eden oyun, şu an stress testte. Bu
hafta sonu open beta başlayacak ve kuzey Amerika’da 23 kasımda raflardaki yerini
alacak. Bu arada oyunun Avrupa versiyonu hala closed testte ve mart başına doğru
çıkması bekleniyor. Hem zaman, hem de bağlantı problemleri açısından Türk
oyuncuların birçoğu Avrupa versiyonunu bekliyor. Yani bu oyuna gerçek anlamda
kavuşmak için biraz daha beklememiz gerekecek.
E hadi başlayalım.
Her zaman olduğu gibi Blizzard oldukça iyi bir giriş videosu hazırlamış.
İzledikten ve server seçimimizi yaptıktan sonra oynayacağımız karakteri
seçiyoruz. Oyunda diğer Warcraft oyunlarından tanıdığımız 8 ırk bulunmakta.
Irklar Alliance ve Horde olarak iki ayrı gruba bölünmüşler. Her ırkın
seçebileceği sınıflar farklı. Irkımızı ve sınıfımızı seçtikten sonra oyuna
giriyoruz ve ana şehrimize yakın bir yerlerde oyuna başlıyoruz. Artık Warcraft
dünyasının içindeyiz.
Canlı, kımıl kımıl bir oyun !
Oyunun grafikleri alıştığımız Warcraft dünyasını oldukça iyi yansıtıyor. Her
mekân ayrı ayrı ve kendisine has dizayn edilmiş. Çok renkli ve canlı bir dünya.
Cücelerle karlar içerisindeki topraklarda, night elflerle kadim ormanlarda,
taurenlerle yeşil ovalarda gezerken kendinizi gerçekten orada yaşıyormuş gibi
hissediyorsunuz. Atmosferi bu grafiklerle beraber kusursuz kılan en önemli unsur
ise oyunda yükleme ekranının olmaması. Evet oyunda kullanılan teknoloji
sayesinde tüm kıtayı gezseniz bile oyun hiç bir yeri yüklemiyor ve kesintisiz
olarak yolculuğunuza devam ediyorsunuz. Bu özellik yüzünden Blizzard gerçekten
övgüyü hak ediyor. Grafikler ortamı çok iyi yansıtıyor ama bu onların çok
detaylı oldukları anlamına gelmiyor. Özellikle karakter modellemeleri günümüzün
gerisinde kalmış durumda. Bu ortalama bir bilgisayarla oynayabileceğiniz
anlamına gelse de insanın gözü daha kaliteli grafikler aramıyor değil. Sesler
için de söylenebilecek çok söz yok aslında. Karakter sesleri alıştığımız gibi
kaliteli. Müzikler ise ortama oldukça uymuşlar. Kulaklarınızı rahatsız etmiyor
ve atmosferi bütünlüyorlar.
Önemli Not :
MMORPG’ların yapısı normal oyunlardan çok farklıdır. 1-2 ayda öğrenilemeyecek ve
1-2 sayfada anlatılamayacak kadar çok detaya sahip olabilirler. Normal
oyunlardan daha dinamik bir yapıya sahiptirler ve oyuncuların istekleri
doğrultusunda yeniden yapılanabilirler. Bu yüzden oynanış ve detaylar çok çabuk
değişebilir. Özellikle beta aşamasındaki bir oyununun son durumu çok farklı
olabilir. Burada belirttiğimiz ilk izlenimlerimiz yarın geçersiz olabilir ve
oyunun esas başarısı ne kadar uzun süre oynandığı ve canlı kaldığı ile ölçülür.
Alliance |
Sınıflar |
Ana Şehir |
Humans |
Warlock, Warrior, Mage, Paladin, Priest, Rogue |
Stormwind |
Dwarves |
Hunter, Warrior, Paladin, Priest, Rogue |
Ironforge |
Gnomes |
Warrior, Rogue, Mage, Warlock |
Ironforge |
Night Elves |
Hunter, Druid, Warrior, Priest, Rogue |
Darnassus |
Horde |
Sınıflar |
Ana Şehir |
Orcs | Hunter, Warlock, Warrior, Shaman, Rogue |
Orgrimmar |
Trolls |
Hunter, Warrior, Shaman, Rogue, Priest, Mage |
Orgrimmar |
Tauren |
Hunter, Druid, Warrior, Shaman |
Thunder Bluff |
Undead |
Warrior, Warlock, Mage, Rogue, Priest |
The Undercity |
Domuz kesmek, ot toplamak.
Oyunun arayüzü oldukça iyi. Ekranda fazla yer kaplamıyor ve aradığınıza hemen
ulaşabiliyorsunuz. Bu oynanışa ciddi bir artı getiriyor. Oynanışı kolaylaştıran
diğer unsur ise görev alma sistemi. Diğer MMORPG’larda olduğu gibi burada da
experince kazanmak ve ortamın bir parçası olmak adına bir sürü görev
yapıyorsunuz. Görev almak oldukça basit. Kafasında ünlem işareti olan NPC’lerle
konuştuğunuzda size görevler veriyorlar. Soru işareti olanlar ise bir görevi
bitirmek için görüşmeniz gereken kişileri temsil ediyorlar. Bu görevler belirli
sayıda yaratık kesmek, belirli nesneleri toplamak veya bir eşyayı başkasına
teslim etme gibi standart RPG görevleri oluyorlar. Görevleri almak kolay ama
yapmak bazen gerçek bir işkence olabiliyor. Şu ana kadar WoW’un en can sıkıcı
bulduğum yeri burası. Görevler ortak alanlarda yapılıyor. Yani “Git şu mağarada
şu yaratığı öldür” gibi bir görev çıktığında oyunun kalabalık zamanlarında
yaratığı öldürmek için diğer oyuncularla yarışmanız, sıra beklemeniz
gerekebiliyor. Aslında o mağaraya girildiğinde herkes için ayrı bir mağaranın
oluşturulup oyuncuların birbirinden bağımsız olması sağlanmalıydı ama Blizzard
oyuna hiç yükleme ekranı koymamak için böyle bir çözüm bulmuş gibi. Bu olay
oynanışı ciddi biçimde baltalıyor. Umarız Blizzard buna en kısa sürede bir çözüm
getirir.
Son sözler…
WoW diğer Blizzard oyunları gibi uzun süredir beklenen bir oyun. Warcraft
dünyası çok iyi yansıtılmış ve mükemmel bir atmosfere sahip ama oyunda bundan
başka elle tutulacak bir taraf şimdilik yok. Evet oyunda zannaatkarlık, PvP,
Raid gibi bir sürü detay var ama bunlar diğer MMORPG’larda da var ve bu açıdan
bakınca WoW’un MMORPG dünyasına kattığı bir yenilik yok gibi.
Grafiklerin biraz zayıf kalması ve bu tarz çizgi film gibi grafiklerden
hoşlanmayanları da hesaba katarsak oyun bu haliyle sadece Warcraft hayran
kitlesine hitap ediyor. Ancak kabul etmek gerekir ki bu işi oldukça iyi
yapıyorlar. Yine de bu evrene uzak kişilerin oyundan da uzak durması muhtemel.
Oyun şu anda hala betada olsa da sona oldukça yaklaşıldı. Şu andan sonra çok
büyük yapısal değişikliklerin olması zor. Yinede Warcraft ve Blizzard
kelimlerinin yanyana gelmesi bile birçok oyuncu için yeterli ve bu kadar büyük
hayran kitlesi olan oyun uzun süre ilgi toplamaya devam edecek.