World of Warcraft’ın üçüncü ek paketi severleri tarafından gece gündüz oynanıyor. Peki şimdiye kadar neler öğrendik bu yeni paket hakkında? Görünümün bazıları tarafından korkulan kadar kötü olmadığını belirten bir kesim varken bazıları da bu yeniliğin bir Blizzard oyununa hiç uymadığını belirtiyor. O zaman gelin iyisiyle kötüsüyle Cataclysm’e bir bakalım.
İyiler
Müzikler inanılmaz:
Oyundaki müzikler gerçekten bir klasik niteliğinde. O tatlı orkestra tonları her bir bölgenin havasını içinizde hissettiriyor adeta.
80. seviye epik olmuş:
Birçok kişi Shattering’den sonra yeni karakterler kasmaya başlamasına rağmen yine de 80. seviyeye yükselmiş karakterleri ile oynamaktan da geri kalmıyorlar. Örneğin yeni başladığınız büyücü karakteri ile Azeroth halkına korsan problemlerinde yardım ederken, 80. seviye Death Knight’ınız ile antik yarı tanrıları diriltmeye çalışarak Deathwing’e karşı mücadele veriyorsunuz.
Tek takılmak daha iyi tasarlanmış:
Beş kişilik zindanlar veya raid’ler için tasarlanmış mekanikler artık oyunun her bölgesinde mevcut. Bu şekilde yalnız başınıza takıldığınız zaman da raid’ler için tasarlanan mekaniklerden faydalanıyorsunuz.
Muhteşem görünüyorum:
Genellikle MMO’ların yeni ek paketleriyle gelen kıyafetler eskisine oranla çok daha abartılı, rüküş dururlardı ve özellikle kıyafetinizin rengi yeşil gibi açık bir renk ise açıkçası ilk başlarda “Hiçbir şey giymem daha iyi” dedirtirdi. Ancak yeni ek paketle birlikte 80 üstü karakterlerin kıyafetleri ve kıyafetlerin renkleri gerçekten göz alıcı.
Kötü
Yeni büyüler:
Belki bu şikayetimiz tam anlamıyla haklı olmayacak ancak etrafta konuştuğumuz kadarı ile şimdiye kadar 80. seviyeyi geçen hiç kimse yeni büyüler için inanılmaz derecede etkilendiğinden bahsetmedi. Misal Death Knight’ın Outbreak yeteneği çok iyi olmuş ama yine de aman aman bir yetenek de değil.
Dungeon girişlerini bulmanın zorluğu:
Yeni ek paket ile gelen yeniliklerden bir tanesi aslında kağıt üzerinde güzel gözükse de pratikte çok da iyi değil. Cataclysm’de yer alan her dungeon’a girebilmek için önceden o dungeon’ın kapısına kadar gidip Random Dungeon ekranında çıkartabilmeniz gerekiyor. Bu da vakit kaybı anlamına geliyor.
Çirkin
Yaratıkların spawn oranları olmamış:
İşte size örnek bir olay; bir instant’ta iki yeni mob ile kapışan bir oyuncu mobları öldürdükten sonra her zaman yaptığı loot işini bu sefer yapamıyor çünkü bazı moblar neredeyse ölür ölmez tekrardan doğuyorlar. Yaratık hemen uyanınca ölmekten başka çareniz kamıyor. Hepimiz Blizzard’ı seviyoruz bunun biliyorum, gerek WoW olsun gerek Diablo ve oyuncuların dakikasının dakikasını tutmadığı başka bir oyunda her bir yaratığın yeniden yaratılma sürelerini tek tek kusursuz bir şekilde ayarlamak da elbette çok çok zor. Ama yine de bu sorun çok can sıkıcı.
Bunlar tabii ki genel görüşlerin biraz da kişiselleştirilmiş versiyonları. Sadece Merlin’in Kazanı olarak değil, etrafımızdan arkadaşlarımızdan veya internet üzerinden duyduklarımızı harmanlayıp biraz da biz içerisine birşeyler kattık. Anlatacak çok fazla şey, yaşanacak nice güzel olay var.
Genel sonuç olarak herkesin (en azından büyük çoğunluğun) söylediği bir tek şey var ki; Cataclysm çok iyi olmuş!