World of WarCraft: Mists of Pandaria

BlizzCon 2011 başladı. Ancak beklenmeyen bir açıklamayla başladı. Uzun süredir söylentilere konu olan “Mists of Pandaria”nın, World of WarCraft’ın yeni eklenti paketi olduğu açıklandı.

Herkesin beklediği gibi yeni bir kıta ve yeni bir ırkla karşılaşacağız. Ancak bu sefer yeni bir sınıf da eklenti paketiyle geliyor. Bütün bunlar ise buzdağının su üzerindeki kısmı. Görünüşe göre World of WarCraft tamamen değişiyor.

Pandalar her şeyi değiştiriyor

Sırayla yenilikleri ve değişiklikleri sıralamakla başlayalım. İlk olarak yeni kıtamızın adı Pandaria. Pandaria 5 farklı bölgeden oluşacak. Bu kıtanın Asya kıtasından etkilendiğini söylemeliyiz. Yerşekilleri ve kültür, tamamen Uzakdoğu tarzında. Pandaria tabi ki yeni görevlerimizi yapacağımız yer. Ancak bu sefer oyuncuların istekleri kabul görmüş olacak ki Auction House’umuz burada da mevcut olacak. Böylece Orgimmar, Stormwind ve diğer AH sahibi yerlere dönmemiz gerekmeyecek. Pandaria’daki bir değişiklik de uçan bineklerle alakalı. Pandaria’da uçabilmek için maksimum seviye olan 90’a ulaşmanız gerekiyor.

Pandaria’nın hikayesi ise biraz sönük kalmışa benziyor. The Sundering’den beri sihirli bir şekilde gizli olduğundan bahsediliyor. Oyuncuların Pandaren olarak başlayacakları yer ise The Wandering Isle. Bu bölgenin tasarımı ise oldukça şaşırtıcı. Tüm bölge, devasa bir kaplumbağanın sırtında yer alıyor ve bu kaplumbağa hala canlı. Oyuna Pandaren olarak buradan başlayacaksınız ve 10. seviyeye kadar Horde ya da Alliance taraflarından birinde yer alamayacaksınız. 10. seviyede ise tarafınızı belirleyeceksiniz.

Ne gibi yenilikler var?

Belirttiğim gibi 10. seviyeden sonra tarafınızı seçebileceksiniz. Pandaren olarak seçebileceğimiz sınıflar arasında Priest, Rogue, Shaman, Mage, Hunter ve Monk yer alıyor. MONK! Evet! Artık Monk sınıfı da oyuna eklenmiş durumda. Monk’lar Tank, Healer ve Melee DPS olarak görev alabilecekler. Brewmaster(Tank), Mistweaver(Healer) ve Windwalker(Melee DPS) olarak üçe ayrılıyorlar. Monk’lara özel animasyonlar bulunacak ve dövüş sistemlerinde ise Auto-Attack bulunmayacak. BlizzCon 2011’deki panelde gösterilen animasyonlar bolca alkış aldı, belirtelim. Bütün bunlarla birlikte Goblin ve Worgen dışındaki her ırk, Monk sınıfını seçebilecek.

Artık Talent sistemimiz de tamamen değişiyor. Talent puanları ve rank’leri kalkıyor. Bunun yerine her 15 seviyede bir talent kazanacaksınız. Her 15 seviyede karşınıza 3 talent seçeneği çıkacak. Siz de bunlardan birini seçeceksiniz. Ayrıca talent’lerinizi glyph değiştirir gibi değiştirebileceksiniz. Bütün bu değişikliklerin nedeni olarak da daha hibrit bir oynanış sunmak olarak açıklanıyor.

PvE Scenarios: Daha küçük zindanlar

Görünüşe göre oyuncular grup kurmanın zorluklarını görmüş olacaklar ki, yapımcılara daha küçük gruplarla yapılabilen zindanları istediklerini belirtiyorlardı. Görünüşe göre bu yakınmalar sonuç verdi. Artık PvE senaryolarımız bulunuyor. Bunlar 3 kişi kadar küçük gruplarla yapılabilen kısa senaryolar olacak. Yani örneğin önce 20 Kobold öldürecek, kayıp çocukları bulacak ve sonrasında bir boss fight yapacaksınız. Bir nevi grup görevlerinin yerini alacak küçük ve eğlenceli senaryolar.

Benzer olarak PvE Battleground’lar da oyuna ekleniyor. Küçük grubunuzda bu battleground’lara girerek PvP’deki keyfi arkadaşlarınızla yaşayabileceksiniz. Bu senaryo ve battleground’larda özellik kısıtlaması olmayacak. Yani ister DPS, ister Healer, ister Tank olun, çok kısa bir sıra bekleyip bu modları oynayabileceksiniz.

Oyuna eklenen farklı özelliklerden biri de Challenge Mode zindanlar. Yani artık bir zindanı bitirmekten daha çok, o zindanı ne kadar hızlı bitirdiğiniz de önemli olacak. Hızınıza göre bronz, gümüş ve altın madalyalarla ödüllendirilecek, tablodaki sürenizle diğer oyunculara karşı üstün gelmeye çalışacaksınız. Bu madalyaların da ödülleri olacak. Size herhangi bir üstünlük sağlamasa da, özel giysiler kazanabileceksiniz.

WoW’da Pokémon?

World of WarCraft’ın belki de en ölü sistemi olan evcil hayvanlar, artık önem kazanacak. Sadece toplamak ve arkadaşlarımıza göstermek dışında başka bir işe yaramayan bu hayvanlar, artık seviye atlayacak ve diğer pet’lerle savaşabilecekler. Uzun süredir beklenen bir özellik olarak, evcil hayvanımızı kişiselleştirebileceğiz ve ona bir isim verebileceğiz. Bununla birlikte “Wild Pet”(Vahşi evciller) adı verilen hayvanları bulup kullanabileceğiz. Evcil hayvanlarımızı AH’de satabilmemiz de para kazanmak ve yeni hayvanlar alabilmek için güzel bir özellik olarak Mists of Pandaria’da yer alacak.

Pet savaşlarının sıra tabanlı olduğu da açıklanan diğer bir özellik. Yani bir nevi Pokémon dünyasını WoW’a taşıyor olacak. Evcillerinizden 2-3 tanesini alıp bir takım da oluşturabileceksiniz. Tabi ki hem PvE hem de PvP olarak savaştırmanız mümkün. Pet’lerin yetenek kazanabileceklerini de söylemeden geçmeyelim.

Peki ya zindanlar?

Her yeni ek pakette PvE’ciler tarafından beklenen yegane şey zindan ve raid’ler. Mists of Pandaria tam 9 adet yeni zindanla geliyor. Bu zindanlardan 6 adeti Pandaria kıtasında yer alıyor. Vanilla WoW sevenler ise bu haberi duyunca mutlu olacaklar: Scholomance ve Scarlet Monastery’nin 1 ve 2. kanatları, Heroic zindan olarak geri dönüyor.

Raid’lerden de haberler var. 3 yeni Epic raid’imiz bulunacak. Bu raid’lerde iki yeni düşman ırkı olan Mogu ve Mantid’leri göreceğiz. Ayrıca bütün bunlarla birlikte birçoğumuzun beklediği World Raid boss’lar geri dönecek. Yani herhangi bir raid içerisinde bulunmayan, ancak açık dünyada bulunan dev boss’lar, yeni eklenti paketiyle birlikte dönüyor.

Gelelim görevlere

Panelde açıklanana göre maksimum seviyedeki görevlere daha çok odaklanılmış. Bu da uzun bir süre görev yapmakla vakit geçireceğiz. Bu görevlerin de çizgisellikten uzak olacağı da belirtilenler arasında. Unutmadan belirtelim maksimum seviyeye ulaşmadan uçan bineğimizi Pandaria’da kullanamayacağız.

PvP konusuna da kısaca değinmemiz gerekirse, yepyeni battleground’lar geliyor. Bunlardan Azshara Crater’de DotA benzeri bir oynanış olacağı da belirtildi.

Achievement kısmında büyük bir yenilik olmasa da hesabınızdaki karakterlerin ortak alabilecekleri achievement’ler ekleneceği söylendi.

Sınıflara neler oluyor?

Büyük değişikliklerden bahsedelim. Hunter sınıfında artık melee silah olmayacak ve yakınınızdaki hedeflere bile saldırabileceksiniz. Bununla birlikte hunter’lara özel ranged silahları sadece hunter’lar kullanabilecek.

Relic’ler ve diğer sınıflar için ranged slot’u oyundan kaldırılıyor. Rogue ve Warrior’lar ise gerektiği zaman ellerindeki silahları fırlatabilecekler. Wand’ların da artık main hand silahı olduğunu belirtelim.

Shaman karakteri olanların buff totem’lerine güle güle diyeceklerini söyleyelim.

Genel olarak tüm sınıfların spellbook’ları temizlenecek ve rotation’ları geliştirilecek. En kullanışlı yenilik olarak bu büyüleri öğrenmek için artık gerekli Trainer’a gitmemize gerek kalmayacak, büyüleri otomatik olarak öğreneceğiz. Trainer’lar yine kalacak ama Respec için kullanılacaklar. Tabi ki yepyeni büyüler de oyuna eklenecek.

Yepyeni bir World of WarCraft

Kısacası “Panda” temalı bir ek paket, birçok oyuncuyu hayalkırıklığına uğratmış olsa da, BlizzCon 2011’de anlatılan değişiklikler oyunu daha iyi bir yere getirecek cinsten.

Pandaren ırkıyla birlikte tam olarak ulaşamadığı Asya kıtasına da göz kırpan Blizzard, görünüşe göre bu kıtayı da ele geçirip büyümeyi hedefliyor. Diğer yandan oyuncuları da dinleyerek, karşımıza en saf World of WarCraft ruhunu sunacağa benziyor.

Exit mobile version