Oyun Haberleri

Worthplaying’in, Capcom’dan Mike Webster ile yaptığı röportaj. (Bölüm 1)



“Capcom’un Resident Evil 5’i, Resident Evil’in hayatta kalma- korku serisinde; inanılmaz detay, gerçeklik ve kontrol seviyesi sunarak, serilerde köklü değişiklik vaat eden PS3 ve Xbox 360’ın başlangıcı olacak yeni bir sürümüdür.”



WP: Bizim, konuşma şerefine nail olduğumuz kim? İsminizi, rütbenizi ve mesleğinizi söyler misiniz?

Mike Webster… Ve Capcom’un pazarlama müdürüyüm.



WP: Resident Evil serilerinde geçmişiniz nedir? Başından beri orada bulundunuz mu? RE5 sizin için yeni mi? Nereden geliyorsunuz ve RE5 ile nasıl ilgilenir oldunuz?

MW: Aslında bir beş altı senedir oyunun gerçekten bağımlısı oldum diyebilirim. Diğer birçok müşteri gibi ben de Resident 4’e hayran olmuştum. Bunun, özellikle GameCube için devrim yaratan bir oyun olduğunu düşünmüştüm. Daha sonra, üç ay önce Capcom’a pazarlama müdürü olarak gelme ve oyunu her gün takip edebilme şansına sahip oldum ve geliştirme ekibinin, oyunu bir GameCube ve PS2 oyunundan alıp, PS3 ve Xbox 360’da gerçek bir üst düzey oyuna dönüştürmek için neler yaptığına şahit oldum. Gerçekten etkileyici!



WP: Net bir şekilde geliştirilip iyileştirilen görsellerin dışında, hangi özellikler size bu oyunun daha iyi bir oyun olarak, Resident 4’ten ziyade üst düzey bir oyun olduğunu düşündürttü?

MW: Bence ana özellik kooperatif. Takeuchi-san, Resident Evil 4’ü inceleyip Resident Evil 5 için neler yapacağını planlarken, yaptığı işin çoğu, üyelerin gelişirken nasıl başarısız olduğunu görmekten geçiyordu. Bana kalırsa tespit ettiği şeylerden biri de, onların gerçekten değişiklik yapmayı bilmedikleriydi. Bu yüzden cidden çok iyi iş çıkardı ve yaptığı gerçekten şaşkınlık verecek kadar etkileyiciydi.



WP: Siz de bir tutkunu olduğunuz için, bunu gerçekten takdir edebilir ve değişiklikten bahsedebilirsiniz. Birçok insan, daha önceki oyunlara hayatta kalma korkusu olarak bakıyordu; ama sonradan oyun RE4 ile hafiften başlayan; ama RE5 ile de gerçekten daha çok aksiyon/korku oyunu şekline dönüştü. Bu oyun stilindeki değişiklik Capcom’la nasıl oldu? Bununla ilgili fanatiklerden nasıl tepkiler aldınız? Memnunlar mı? Kaygılılar mı? Fanatikler endişeli mi? Çok fazla öfke içeren mail alıyor musunuz?

MW: (Gülerek) Kişisel olarak değil, ama fanatiklerin onu sevdiklerini sanıyorum. Bence üst düzey bir oyuna geçişle birlikte, tasarımcı olarak sahip olduğunuz işletim gücünü, yapabileceğiniz grafiklerle daha çok göstermek, oyununuzun sadakatini daha çok gözler önüne sermek istiyorsunuz ki onlar bunu fazlasıyla başardı. Başarabildikleri bir şey de, eski oyunlardan korkuyu alıp ki bunu sadece karanlıkta tecrübe edebileceğimiz bir yerden alıp “Aslında, bunu aydınlıkta da yapabilirsin.” dedirtmeleriydi. Sanırım, orijinal Resident Evil oyunlarını bu kadar mükemmel yapan şeyin özüne ulaştılar ve bunu da, üst düzey oyunların, platformunun avantajını elde edecek bir şekilde yaptılar.



WP: Özel Japon yapımı demonun, gerçekten bölge kodlu olmadığını ve Amerika ile Avrupa’daki herkesin “Biohazard 5” demosunu iki hafta önceden rahat bir şekilde indirip oynayabildiğini fark ettiğinizde Capcom’da tepkiler nasıldı? Endişe var mıydı? Herkesin bu kadar çok ilgili olması sizi heyecanlandırdı mı? Özellikle Capcom’da tepkiler ne yöndeydi?

MW: Bence çok heyecanlıyız. Kesinlikle güzel bir sorun bu. Bilirsiniz, fanatiklerimizin gitmek isteyecekleri uzaklıklara gitmek istemesi, oyunumuzu oynamak istemesi aslında fanatiklerimiz hakkında bize çok şey söylüyor ve biz gerçekten de bu oyunu o fanatiklere ulaştırmak istiyoruz.



W.P: Oyun hakkında konuşmaya başlamadan bu konuda son bir sorum var. Xbox 360 ve Play station 3 demolarını U.S. (Amerika) resmi olarak ne zaman görebilecek?

MW: Bunu daha duyurmadık çünkü ne zaman yayımlayacağımızı bilmiyoruz; ama yakında olacağını düşünüyorum.



Devamı bölüm 2’de >>>>>>>>>>


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu