Bilgisayar oyunlarına en çok malzeme olan temalardan birisi , Amerika ve Rusya arasında geçen sıcak ve soğuk savaşlardır. İkisi de birbirlerini saf dışı bırakabilmek için, var güçleriyle çalışmış, oyun yapımcıları da bunu kullanmakta gecikmemişlerdir. You Are Empty, genelde bu tema üzerine kurulu bir FPS , ama kendi içerisinde dallanıp budaklanıyor. Bir kere etrafımızı tehlikeli mutantlar çevirmiş durumda, hayatta kalabilmek için elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Problem şu; nedir tüm bu garipliklerin kaynağı ve bize ne oldu?
You Are Empty, 20. yüzyıl içinde, 1950’li yıllarda geçiyor fakat geçtiği evrenin, şimdiki ile bir bağlantısı yok, tamamen alternatif bir evren üzerinde geçiyor. Başta belirttiğimiz gibi, genel olarak Amerika ve Rusya arasındaki mücadele konu edilmiş, fakat herşey bununla bitmiyor. Öncelikle aralarındaki olay, nükleer bir mücadele değil. Rus bilim adamları, genetik çalışmalar yapmaktadır ve bu çalışmalarında kobay olarak insanları kullanıyorlar. Oyunlarda rastladığımız beceriksiz bilim adamları, burada da sahneye çıkıyorlar, deneyde terslikler oluşuyor ve tüm şehir bu karmaşadan etkileniyor. İnsanların çoğu ölüyor, ölmeyenler tehlikeli mutantlara dönüşerek tehlike yaratmaya başlıyorlar. İşte rolünü üstlendiğimiz kişi, sağ kalanlardan birisi, ama kendisi de mutanta dönüşmekten nasibini almıştır.
Grafiklere dikkat…
Oyun, Moskova ve Kiev gibi tanıdık şehirlerde geçecek. Amacımız sağ kalmaktan başka birşey değil. Ama bunu yapmak için, elimizde boyumuzdan büyük silahla, bir oraya bir buraya koşturmak gibi bir lüksümüz yok. Silah kullanımı, diğer FPS oyunlarına göre daha az olacak, yapımcılar hikaye yönüne daha çok önem veriyorlar ve oynarken bir yandan da hikayeyi ilerletmemizi isteyecekler. Böylelikle, aksiyonun yanında, senaryo olayını da sindirmemizi sağlayacaklar.
Hakkında uzun uzun konuşmak istediğim konuyu ise grafikler teşkil ediyor. Videosunu ve screenshot’larını tekrar tekrar gözden geçirdim. Gerçekten, aklınıza gelebilecek, grafikleri en sağlam olan oyunlarla kapışabilecek derecede güzel grafikleri var You Are Empty’nin. Gerçekçiliği sağlayabilmek için uğraşıldığı ortada. Yüzey kaplamalarından tutun da, çevrenin detaylandırılması ve ışık efektleri göze inanılmaz hoş geliyor. Grafik motoru olarak DS2 kullanılıyor, bu motor sayesinde saniyede 50.000 poligondan, 2 milyon poligona kadar render edilebiliyor. Fizik modellemeleri gerçekçilik kavramına uyacak bir biçimde hazırlanıyor. Grafiksel detaylara örnek vermek gerekirse, yere serpilmiş olan yaprakların duruşları, yüzeylerin tozlanması, ışığın objelerin üstüne düşüp gerçekçi gölgelemeler yaratması gerçekten çok hoş durmakta. Grafiklerin bu denli güzel olması heyecan verici, tabii öte yandan bizleri tedirgin ediyor, çünkü bu kadar sağlam grafikleri çalıştırabilmek için, bilgisayarlarımızın ekran kartlarına ne denli güvenebiliriz bilemiyorum. Ama screenshot’ları inceledikten sonra, grafikler konusunda bana hak vereceksiniz. You Are Empty’den böyle bir grafik atağı gelmesini hiç tahmin etmiyordum doğrusu.
Ben bir garip mutantım
Biraz da mutant olayından bahsedelim. Deneyden sonra, sağ kalan insanlar mutantlara dönüşmüşlerdir. Bu dönüşümle birlikte, şehir sokaklarında tehlikeli yaratıklar boy göstermeye başlamıştır. Bizim onlardan bir farkımız yok aslında. Sağ kaldığımıza göre, bizde de mutasyon belirtileri olacaktır. Bu değişim, insanlara saldırganlığın yanında, bir takım özel güçleri de getirmiştir. Oyun sırasında ilerlerken, geçirdiğimiz mutasyonun etkilerini hissedeceğiz ve buna paralel olarak değişimler yaşayabileceğiz. Mutasyon evresi daha da ilerledikçe, daha özel güçlere sahip olacak ve bunları hayatta kalmak için kullanmaya çalışacağız. Mutant diyip duruyoruz ama bizi ne tür canlılar bekliyor? Yapımcılar, ilginç yaratıklar ortaya çıkarmak için uğraşıyorlar, mutasyon geçirmiş ve patlayıcı yüklü köpekler ile uğraşmamız gerekebilecek, hatta bizi öldürmeye çalışan koca koca tavuklara kafa tutmaya çalışacağız. Değişik şekillere girmiş olan birçok canlı ile mücadele etmemiz şart, hepsi de birbirinden tehlikeliler.
Yapay zeka üzerinde bolca çalışıldığı da belirtilince, bize bayağı bir iş düşecek anlamına geliyor. Düşmanlar, seslerin yanında gölgelere de oldukça duyarlı davranacaklar. Duydukları sesleri kontrole gelecekler, gölgelerin kaynağını araştırabilecekler, bizi tespit ettikleri zamanlarda da arkadaşlarını çağırarak bizi daha da zor durumlara düşürecekler. Üstelik de silah kullanımının aza indirgenmeye çalışıldığını düşünürsek, vay halimize. Şunu da arada belirtelim, devamlı cephane bulamayacağız. Elimizde bulunan veya bize arada sunulacak olan sınırlı cephane ile idare etmek durumunda kalacağız. Bizi güzel grafiklerin yanında, gerçekten zor bir oyun bekliyor gibi.
Gözümüz üzerinde…
Zor gözükmesine rağmen bize kendini tekrar tekrar oynatacak potansiyele sahip, çünkü birden fazla sonu olacak, böylece hikayesinde ilerlemek için birçok yolu kullanabilme şansımız olacak. You Are Empty, piyasalara sürüldüğünde hiç beklemediğimiz bir süpriz gerçekleştirebilir ve bu süprizde en büyük payı grafikler alacaktır, gerçekten inanılmaz gözüküyorlar. You Are Empty, bu senenin son çeyreğinde, ya da en geç 2005 yılının başlarında piyasalarda olacak.