BFME 2: The Rise of Witch-king

Battle for Middle Earth güzel bir yapımdı. Gerek senaryosu, oynanışı,
grafikleri vs… başarılıydı. Sonuçta o Yüzüklerin Efendisi’nin stratejisiydi ve
ona bağlı kalıyordu. EA boş durmadı “Biz devamını yapıyoruz” diye basın
bildirisi yayınladı. Ancak konu olarak daha farklıydı. Oyun çıktı, harikaydı.
Gerek görsel, gerekse oynanış EA Games iyi iş çıkartmıştı. Hatta Aykut’un
oynadığı zaman ekrana bakmıştım, “Güzel” demiştim içimden. Fakat benim için
klasik değerler dışına çıktığından, pek fazla tatmin etmemişti. Gel zaman git
zaman, bir süre geçti ve ek görev paketiyle geri dönüş oldu.

Normal

Ek görev paketlerini genel olarak üçe ayırırım; İyi, standart ve kötü. Bazıları
tek başına bir oyun olurken, bazıları nötrdür, diğer kısım ise iki adet ünite
eklemekten başka bir işe yaramaz. The Rise of the Witch-king, standarttın
üzerinde olan bir ek görev paketi. İsminden de anlaşılacağı üzere, kötü tarafın
kontrolü elimizde oluyor. Nazgul yeniden ortamlara akıyor, Nazgul Lord’u Witch
King krallık kuruyor. Bizde bu krallığın topraklarını genişletip, gelen
saldırıları da püskürtmeye çalışıyoruz. Bilinen görevlerle devam ederken, The
Witch King boş durmuyor. Ana oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırk içinde Witch
King, Rogash, Morgomir, Karsh ve Hwalder adında Hero’ları var. Hepsinin ayrı
yetenekleri bulunuyor. Angmar yeni eklenen ırk olduğu için, üzerinde biraz daha
özen gösterilmiş. Diğer ırklardan fazlalığı yok, yine de güçlü bir ırk
sayılabilir. Savaşlarda ön plana çıkan kısımları, Troll’ler ve direk savaşan
diğer üniteler gösteriyor. Sorcerers gibi büyü güçleri olanlar da var, fakat
bunlar yakın mesafeler de etkisiz birimler. Ordunuzun arkasından büyüyle destek
vererek, rakiplere tam ilaç oluyorlar.

Angmar için yeni özel güçler de var. Bunlar düşmanlar üstünde oldukça etkili,
ancak zamanında kullanılmaları oldukça can yakıcı ve kurtarıcı olabiliyor.
Sadece Angmar ırkı yeni deyip geçmemek lazım, yapımda diğer ırklara da bazı
yenilikler ve eklemeler yapılmış. Onlara da ekleme yapılmadan geçmek olmaz,
yoksa küserler.

Devam

Yapay zeka fena değil. Hatta biraz daha akıllanmış diyebiliriz. Artık deneme
yanılma yöntemine başvurabiliyorlar. Rakipler eskisi gibi fazla keklik gibi
durmuyor. Yine zorluk seviyesi düşük olduğu zaman, düşman çok fazla etkili
değil. Bu yüzden üst zorluk seviyeleri daha can alıcı ve heyecanlı savaşlara
geçit veriyor. Gene de BFME 1 ve 2’den tecrübeli olanlar, yapay zekayı tuş
edecektir.

Grafikler ve sesler konusunda Witch King, BFME 2’le aynı. Belki görüntü olarak
kökten bir değişim yok, fakat yapımcılar elinde var olanı yeni efektlerle
beraber, daha can alıcı hale getirmiş. Seslerde kalite yine aynı.
Seslendirmeler, müzikler, efektler bu konuda da ek paket, güzel olmuş. İşin
diğer can alıcı noktası ise bu kadar güzel tektik detaya rağmen, oyunun iyi
optimize edilmesi oluşturuyor.

Burada biter mi?

Witch King içinde karakter yaratma kısmında da, yeni bir sınıf daha bulunuyor.
Bunlara ek olarak eskiler içinde yeni güçler, özellikler vs… yer alıyor.
Campaign aslında klasik görevlerle de olsa, oyuna Single Player kısmını yeniden
canlandırıyor. Hatta bazı görevler oldukça dinamik sayılır. Multiplayer
konusunda ufaktan bazı sıkıntılar var, ancak bunlar çözülmeyecek veya ortamı
gerecek türde değil.

Son noktayı koyarsak, Witch King güzel bir ek görev paketi olmuş. Hatta son
zamanlarda oynadığım ek görev paketleri arasında en iyisi sayılır. Yapımda bazı
program hataları yer alıyor, ancak bunlar yama ile düzeltilecektir. 2006’nın
biteceği şu günlerde, eğer BFME 2’ye devam etmek isterseniz, Witch King
kesinlikle güzel bir sebep sayılacaktır.

Exit mobile version