Bazı oyunlar vardır, bir modan öteye gidemez; bazı modlar vardır, tek bir
oyun haline gelebilirler. Özellikle mod olmaktan çıkıp, tek başına bir ürün olan
birçok isme dijital dünyada rastlıyoruz. Klasik bir örnek de olsa, Counter-Strike
bunların başında geliyor. Şu anda da yapımcılarına iyi de para kazandırmış
durumda. Son olarak Unreal Tournament 2004’ün modu olan Killing Floor bu kervana
katıldı. Tam tersi zamanlar da yaşanmıyor değil, aslında bunun olmasının sebebi
aynı grafik motoru ve içerik üstünde çok değişiklik yapılmaması. City
Interactive tarafından geliştirilen Code of Honor serisinin sonuncusu böyle bir
örnek teşkil ediyor.
Gizli operasyonlar
Code of Honor 3 (Kısaca COH), Fransa’da geçiyor. Elit bir ekip olan French
Foreign Legion’a katılarak, teröristlere çeşitli operasyonlarla aman
verdirmemeye çalışıyoruz. Yapıma girdiğimiz zaman bizleri kısaca F.E.A.R.
karşılıyor dersek yanılmış olmayız. Bunun nedeni ise COH’un Lithtech Jupiter EX
grafik motoru ile geliştirilmiş olması. Menüleri bile bir iki detay dışında
neredeyse F.E.A.R. ile aynı olan COH’ta sadece single player bulunuyor,
multiplayer modu yok.
İlk bölümde iki kişi olarak kaçırılan bir uçağa sızıyoruz. Görsellik bakımından
F.E.A.R. bizleri yine karşılıyor, hatta ekip arkadaşımız uçaktaki bir kapıyı
açtığında, karşısına çıkan düşman ona ateş ediyor, bu sırada zaman yavaşlıyor ve
ekip arkadaşımız ölüyor. Buraları bile bizlere yine F.E.A.R.’ı gösteriyor. Bu
kadar F.E.A.R. diye bahsettim, arada “Hiç değişiklik yok mu?” diye kendi
kendinize sorabilirsiniz. Cevabım genel olarak bir iki detay dışında, değişiklik
yok olacak. Bölümlerde ilerledikçe hatta, girdiğimiz binalarda ofis içinde
çatıştıkça “Bu oyunu oynadım” havasına girebilirsiniz. Gelelim o değişken
detaylara, karşımızda doğaüstü güçlerle canlanmış düşmanlar yok, normal
teröristler var ve operasyonları farklı yerlerde gerçekleştiriyorsunuz. Ancak
operasyon içinde gittiğiniz yerler de birbirine benziyor.
“Yapımda duvar içine girmiş pompalı tüfek gibi bazı hatalara denk gelmek mümkün.”
Teknik aksamlar
Çatışmalar biraz zevkli sayılır. Bazı zamanlar oyunda zaman yavaşlıyor ve böyle
bir halde rakiplerinizi öldürüyorsunuz, ancak bu durum da belli noktalarda ve
hazır olarak gerçekleşiyor. Sakin ve düzgün gözüken bir ortam, çatışma
sonrasında parçalanmış bir halde olabiliyor. Yalnız bu parçalanma detayları da
bir garip. Mesela duvarlar parçalanıyor hasar alıyor, yalnız bir vantilatöre
ateş ettiğinizde parçalanmıyor ve delik deşik halde çalışmaya devam ediyor. Yine
aynı şekilde hareket etmeyen ve hasar almayan objeler de ortalıkta dolu.
F.E.A.R.’daki yapay zeka iyiydi, COH’ta da az biraz yapay zeka kırıntısı var,
fakat bu da garip bir şekilde işliyor. Mesela bir yerde bana yukarıdan ateş eden
düşmanlarımdan kaçtım, sonra aynı mekana geri döndüm ve halen direk gibi
dikilmiş bekliyorlardı. F.E.A.R.’da rakiplerimiz ateş ettiğimizde saklanıyor,
tavuk gibi durmuyorlardı. COH’ta da bazen saklanıyorlar, el bombası filan
atıyorlar, fakat yapay zeka iyi değil.
Lithtech Jupiter EX motoru seneler önce iyi bir görsellik sunuyordu, fakat
yaşlanmaya başlamış kendini gösteriyor. COH’un bazı yerlerinde ufak ama hoş
efektler var, ancak genel olarak görsellik üst seviyede değil. Keşke yapımcılar
grafik motoru üstünde biraz değişiklik ve modifiye yapsalarmış, ama bunun yerine
normal haliyle kullanmayı tercih etmişler.
Sonuç olarak COH, vasat bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. F.E.A.R.’ın
genişletilmiş ve uzun süren bir modu diyebiliriz. Düşük sistem gereksinimi ve
biraz eğlenceli çatışmalarıyla zaman geçirtebilir.