Ishumura adındaki maden gemisi, uzaylıların bulunduğu bir gezegene iner. Bu gezegene “Artifact” ismi verilmiştir. Kaptan Mathius gezegenin yörüngesinde gemide beklerken, aşağıdan birbiri ardına tuhaf mesajlar gelmektedir. Madenciler teker teker kaybolmaya başlamıştır ve panik, veba salgını gibi büyük bir hızla ilerlemektedir.
Madencilerden biri, bir süredir görmediği sevgilisinin odasına girer. Manzara onu şok etmiştir. Sevgilisi intihar etmeye çalışıyordur ve tek bir şey fısıldıyordur, “Bedenlerimizi istiyorlar”. Madenci, sevgilisinin içinde saklanan varlıktan habersiz onu gemiye geri götürür. Bu aslında iğrenç bir sonun başlangıcı olacaktır. Çünkü madenci, kendi sevgilisi tarafından katledilir. Daha da korkunç bir gerçek Alissa Vincent tarafından keşfedilecektir. Morgdaki tüm cesetler potansiyel besinlerdir. Çünkü Necromorphs adı verilen ırk, cesetlere bulaşmakta, onları dönüştürmektedir. Daha da kötüsü geleneksel silahlar onların üstünde bir işe yaramamaktadır. Ama daha ilginç bir gerçek vardır. Maden gereçleri, bu varlıklara zarar verebilmektedir. Alissa Vincent’in efsanevi kahramanlık öyküsü tam da burada başlar.
Tüm olanların öncesi
2008 yılında piyasaya sürülen Dead Space, bizlere uzun zaman unutamadığımız, hasret kaldığımız bir gerilim yaşatmayı başarıyordu. Alissa Vincent gibi bir kahraman olan Isaac Clarke, oyunun başkarakteriydi ve sevdiklerinin bedenini ele geçirmiş kötülüğe karşı tek başına ayakta durmaya çalışıyordu. Karanlık, umutsuzluk ve zayıflık bizim de bedenimizi ele geçiriyor ve EA, gerilim oyunu böyle yapılır mesajını iletmeyi başarıyordu. Dead Space’in büyük sürpriz olan sonu ile ilgili soruların cevabını almayı beklemeyin. Çünkü Dead Space Extraction; Isaac Clarke’tan önceki kahraman Alissa Vincent’in yani Dead Space: Downfall animasyonunun zamanında geçiyor.
Elbette Wii’nin yapısına özel değişiklikler yapmak şarttı. Çünkü kontrol yapısı nedeniyle Wii; PC ve diğer konsollardan epeyce farklı. Bu da bizi atari salonlarında, elimizde silah şeklinde joysticklerle oynadığımız “Common-Rail Shooter” türüne geri götürüyor. Wii Remote sadece uzak mesafeli silahlarla değil, yakın dövüş içinde kullanılabiliyor. Optimizasyon fazlasıyla iyi yapılmış. Bu nedenle Wii kontrol sorunları yaşanmıyor ve tepkileriniz net olarak oyuna yansıyor. Elbette avantajlarınız da var: Alternatif atış modları kullanabiliyor ve merminiz tükendiğinde, çaresizce beklemek yerine farklı yakın dövüş hareketleri yapabiliyorsunuz.
Uzayda bir başına
İnsan faktörü de yapıma iyi adapte edilmiş. Kahramanımız, bazen bulunduğu yerde olmayan varlıklar görebiliyor. Bir uzay gemisinde yalnız olduğunuzu düşünün. Sevdiğiniz herkes, sizin etinizi isteyen bir varlık olabilir. Kimseye güvenemezsiniz, görünüşe aldanamazsınız. Böyle bir ortamda paranoyak halüsinasyonlar görmek doğal olsa gerek. Çoğu gerilim yapımında kahramanımız, hiçbir korku belirtisi göstermeden zombilere, şeytanlara ve ruhlara saldırır. Bu bence pek gerçekçi değildir. Neyse ki Dead Space’te kahramanımız, sizin ve benim gibi bir insan. Bu da, gerçekçiliği ikiye katlıyor ve yaratıklardan başka şeylerle savaşmanız gerektiğini hatırlatıyor.
Elbette Isaac Clarke’ı yönetmeniz beklenemez. Eh Alissa Vincent da Dead Space: Downfall tarafından kapıldı. Bu bize yeni bir karakter tanıma şansı sunuyor. Doktor Howell adındaki bayan, mecburiyet nedeniyle kahraman oluyor. Ama hiç de zayıf bir tip değil. Önceki iki karakterin birleşimi lakin bir şekilde daha insani…
Necromorphs’lar her zamankinden de korkutucu yapılmış. Wii, her ne kadar PC kadar gelişmiş grafik yapısına sahip olamasa da, elindekini en iyi şekilde kullanmayı biliyor. Karakter modellemeleri gerçekçi, gölgelendirme ve ışıklandırma efektleri ortalamanın üstünde. Yeni boss’larla da karşılaşıyorsunuz elbette. Bekleneceği üzere hepsinin bir zayıf noktası var ve sizin hızlı düşünüp, Remote kontrol ile Nunchuk’ı hızlı sallamanız gerekiyor.
Gizli gerçekler
Müzikler için söylenebilecek çok şey var. Orada olduklarını unutuyorsunuz. Yani atmosfere o kadar iyi uyum sağlamışlar ve bukalemun gibiler. Yardım çığlıkları aniden yükseliyor ve televizyonunuzun sesini kısmasanız biraz siniriniz bozuluyor. Daha doğrusu tüyleriniz ürperiyor.
Eksik yönler yok mu? elbette var. Grafikler PC kalitesinde değil, olmasını da beklememek lazım. Bir de Isaac Clarke ile ilgili gerçeğin ortaya çıkmasını umarak kurduğum oyun geçmişe yönelince biraz hayal kırıklığına uğradım. Her şeye rağmen Dead Space Extraction, olağanüstü atmosferi ile ışık açık ve birkaç dostunuz yakındayken oynanmayı hak ediyor.