G-Force

Son yıllarda film ve oyun dünyası hızlandı, hatta birbirine karışmaya
başladı. Ardı ardına oyundan filme veya tem tersi şekilde duyurulan projeler
var. Aslına bakarsak bazı Hollywood filmlerine taş çıkartacak senaryoya sahip
yapımları, konsollarımızda ve PC’lerimizde oynuyoruz. Ama sonuca gelirsek, ne
yazık ki ortaya konulan film-oyun ilişkisi içindeki yapımlar beklentilerin
altında kalıyor. Her zamanki kural işliyor, “Film oyunları kötü olur”. Tabii ki
arada istisnalar var, ancak bunlar çok az sayıda. Yine bir film oyunuyla karşı
karşıyayız, ama bu seferki diğerleri gibi acı değil.

Dünyanın kaderi

Temmuz ayında Amerika ve başka ülkelerde gösterime giren G-Force, Eylül’de de ülkemizde sinemalarda oynayacak. Yapımda, dünyayı ele geçirmeye çalışan kötü bir milyarderin planlarını bozmaya çalışan, özel ajan
birliğinin macerası işleniyor. Yalnız bu ajanlar birer fare. Eurocom tarafından
hazırlanan oyun da, filmle aynı senaryoya sahip. Yapımda Darwin karakterini
yönetiyoruz. G-Force’a başladığımızda bizi Tutorial bölümü karşılıyor. Burada
özellikler gösteriliyor ve oyunun dinamiklerini uygulamalı olarak kısaca
oynuyoruz ve sonrasında ana maceraya geçiyoruz.

Oyun, aksiyon, platform ve arada çözümü kolay bulmacaları harmanlayan bir yapıya
sahip. Karakterimizle yerde, bazen de çatılarda ve yüksek yerlerde dolaşıp,
belirli olan görev noktasına ulaşmaya çalışıyoruz. Karşımıza kötü milyarderin
hain planları sayesinde canlanan, ekmek kızartma makinesinden, bilgisayar
kasasından vs… bozma robotlar çıkıyor. Ancak Darwin, üstün teknolojik silahları
ve kabiliyetleri sayesinden alayının hakkından geliyor. Karakterimiz bir Jet-Pack’e
sahip. Jet-Pack ile kısa bir süreliğine uçuyor, yüksek yerlere çıkabiliyor ve
artı olarak nitro özelliği sağlıyor. Böylece Darwin hızlıca ilerleyebiliyor.


“Mooch oyundaki en büyük destekçimiz ve yardımcımız. Açamadığımız kilitli kapıları açıyor, hatta gerekli nesneleri alıp, bize getiriyor.”


Karakterimiz iki saldırı imkanına sahip. Bir tanesi ışın kılıcına benzer bir
kampçı, diğeri ise silahları. En fazla üstümüzde 3 silah oluyor ve yapımda
farklı silahlar da var. Ayrıca silahlarımız geliştirilebiliyor. Bunu kahve,
yiyecek sağlayan makinelere benzer olan noktalardan yapıyoruz. Geliştirme için
Gold ve Silver data diskleri, artı belirli bir puan lazım. Diskler çevrede
saklanmış bir şekilde çıkıyor veya görev gereği başka bir karakter verebiliyor.
Bu noktalarda silahlarımızı geliştirebiliriz. Artı olarak diskler olmadan da,
sağlığımızı, cephanemizi doldurabiliriz. Puanlar öldürdüğümüz düşmanların
üstünden ve çevrede kırdığımız kutulardan çıkıyor.

Sinek valesi

Mooch adında sinek bir yardımcımız var. Mooch,
Darwin’in giremediği yerlere giriyor, kilitli kapıları açıyor, hatta gerekli
anahtarı alıp karakterimize getiriyor. Yalnız Mooch’u kontrol etmek biraz zorlu.
İstediğiniz yöne gereğinden fazla dönebiliyor. Kilitli kapılar vs… diye
bahsettik, yapımdaki bulmacalar da genelde bu yönde. Kilitli olan kapıları açıp,
görev noktasına gidiyoruz. En başlarda tek bir tane kilitli yer karşımıza
çıkıyor, ancak oyunda ilerledikçe bu biraz daha kombine hale geliyor ve ardı
ardına kilitli yerleri açmak durumunda kalabiliyoruz.

Karakterimiz karanlık yerlerde görmemizi sağlayan bir gözlüğe ve artı olarak
Scanner’a sahip. G-Force’un grafikleri genel olarak ortalama seviyede. Ana
karakterler olan fareler şirin yapılmış. Görsellik yapımın eğlenceli atmosferine
uyuyor. Seslendirmeler de yeterli. Sadece single player bir oynanış sunan G-Force,
multiplayer modu barındırmıyor. Kötü bir film oyunu değil, ama bir kere
bitirildikten sonra rafa kaldırılabilir.

Exit mobile version