Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Ghost Recon Advanced Warfighter yani kısaca GRAW diye hep ondan bahsettik.
GRAW ilk çıktığı zaman gerçekten iyi oynanışı, grafikleri, sesleri, görevleri
vs… gerçekten ciddi puanlar topladı ve birçok yerden övgü aldı. Oyunun X360
versiyonunda oynanış son derece akıcı ve rahattı. PC’de de denemiştim, ama
açıkçası PC’de o grafiklerle gerçekten zorlamıştı. Yapımın üstünden zaman geçti.
Harita eklentileri, Xbox Live maçları heyecanlı ve zevkliydi. Şahsen çevremdeki
birçok PC kullanıcısı arkadaşım ilk GRAW’ın Multiplayer’nı çok oynuyordu.
Aslında oyunda beni en çok bağlayan Single Player değil de, Multiplayer özelliği
olmuştu. Zaten sorunsuz Xbox Live desteği sayesinde benim gibi çoğu oyuncuyu da
kendine bağladı. Böylesi artı özellikli ve beğenilen bir yapımın devamının
gelmesi kaçınılmaz oldu. Ubisoft, GRAW 2’yi duyurdu ve ilk oyundan daha güzel
özelliklere de sahip olacak dedi. Dört kişilik takımın yeniden başına geçmemize
az bir zaman kalmıştı. Xbox Live’da yayınlanan GRAW 2’nin demo versiyonuyla
zaman geçirirken, sonunda tam sürümde çıkageldi. Bakalım GRAW 2, ilkinin biraz
değiştirilmiş ve büyük bir modu andıran devamı mı?

O nasıl grafiktir öyle?

Ghost Recon Advanced Warfighter 2’de ilk dikkat çekici noktayı grafikler
gösterecektir. İlk GRAW’ın grafikleri gerçekten güzeldi. Modellemeleri,
kaplamaları, efektleri, çevre dizaynı başarılıydı. Zaten oyun için hazırlanan
özel bir grafik motoruyla bunlar sağlanıyordu. GRAW 2 en başlarda ilk oyunun
grafiklerinin tadını verebilir. Hatta bazı yerlerde “Ben burayı hatırlıyorum”
gibi bir anımsamaya yönelebilirsiniz. Ancak bu olay sadece oyuna ilk girdiğiniz
zaman geçerli. Çünkü grafik motorunun üzerinde ve grafiklerin ana hatlarında
yapılan oynamalar kendilerini belli ediyor. Daha ilk çatışmaya girip, ortalık
alevlenince ciddi anlamda “Oha” denilebilecek bir seviyede kendilerini belli
ediyor. Özellikle patlama anlarında ortaya çıkan gölgelendirme efektleri
mükemmel. Işıklandırma ve yansımalar olması gerektiği gibi, tam yerinde ve
zamanında kullanılmış. Ben yapay bir ışık huzmesiyim modu ortalıklarda yer
almıyor. Modellemeler ilk GRAW’daki gibi yine başarılı ve daha detaylı bile
sayılırlar. Red Storm Entertainment görsel yönde gerçekten iyi iş çıkartmış.

İlk GRAW’ın harika çevre tasarımı aynen devam ediyor. Hatta bu sefer daha fazla
ayrıntı ile bu iş yapılmış. Çünkü siper almak ve siper alarak ilerlemek GRAW
2’de oldukça önemli. Bunun en büyük iki nedeni oyunun düz bir aksiyon olmaması,
ikincisi ise yapay zekanın gerçekten can yakıcı olduğu. Genel olarak etrafta
gördüğünüz her şeyin arkasına saklanabilirsiniz. İsterseniz siper aldığınız
yerden, hedef alıp kesin bir atış yapabilir veya sadece kolunuzu çıkartarak ateş
edebilirsiniz. Her şekilde ikisi de işinize yarayacaktır. Özellikle hararetli
çatışmalarda, kafanızı çıkartamadığınız anlarda bu yönteme baş vuracaksınız.
Gelelim asıl dikkat çekici noktaya, siper aldık ama hedef silahınıza ters olan
açıda. Hemen silahı diğer elimize alıp, bize ters olan kısmı düzleştiririz ve
hedefimizi vururuz. Evet, artık silahı sağa sola, sola sağa alabiliyoruz. Bu
özellikle bize ters durumda kalan düşmanlarımızı ortadan kaldırmak için, işimize
yarayacaktır.

Tampon bölgeler

Hassas olan iki bölgeye geldik. Birincisi demin bahsettiğim yapay zeka, diğeri
ise yapımın taktik ağırlıklı olması ve düz bir aksiyon olmamasıydı. Yapay zeka
gerçekten kök söktürecek cinsten. Adamlar zehir gibi sizi gafil avlamak için
uğraşıyorlar. Ortada asla keklik gibi dolanmıyorlar, ateşlerden sakınıp direk
olarak siper alıyorlar. Arkadaşlarını destekliyorlar. En büyük kozları ise sizin
onlara karşı kurduğunuz tuzaklar gibi, onlarında size karşı kurduğu tuzaklar.
Misal oldukça barışçıl gözüken bir yerde, yapay zeka olmadık kısımlarda siper
alıp sizi bekliyor. Bir anda bu tenha cennet bahçesi cehenneme dönebilir. Bu
yüzden ilerlerken bir kere değil, iki kere düşünmenizi tavsiye ederim. Özellikle
Rainbow Six Vegas’taki aksiyon ağırlığına alışanlar için, GRAW 2 zor bir lokma
olabilir. Vegas gibi adamlara verilen iki emir ve siper alınıp ateş etmeyle iş
bitmiyor. Ciddi anlamda zorlayıcı yapay zeka ve siper almanın daha sık olup,
siper alıp ilerlenmesi oynanışı ve bunların üstüne taktikçi yaklaşım GRAW 2’yi
zorlu hale getiriyor.Düşman yapay zekası gibi takım arkadaşlarımızda zeki.
Çatışmaya girdikleri anda hemen en uygun pozisyona giriyorlar. Hatta kötü bir
yere siper almışlarsa, etraflarını tarayıp kendilerini koruyacakları en uygun
yere geçiyorlar. Komutlarımızı yağdırmadan önce, bir insanın yapması gerektiği
gibi hayatta kalmak için otomatik olarak çarpışıyorlar.

Gelelim asıl önemli bir yere daha, yani taktik yapmaya. GRAW 2’deki en büyük
yardımcınız haritayı en iyi şekilde kullanmaktan geçiyor. Kolay arabirim
sayesinde hangi adamınızın nerede mevzilendiğini görebilirsiniz. Etraflarını
iyice kullanıp, nasıl bir taktik yapmaları gerektiğini siz belirleyeceksiniz.
Unutmayın, düşmanda aynı sizin gibi siper alıp, tuzaklar kuruyor ve gafil
avlamaya çalışıyor. İlerlerken koordineli bir takım çalışması içinde gitmeniz en
iyisi. Yanlış bir taktik ve mevzilenme, bazı zamanlar tüm görevi kaybetmenize
bile neden olabilir. Adamlarınızın sakin veya agresif şekilde durmaları bile en
önemli kısımlardan. Yeri geldiğinde sakin bir şekilde bekleyen takım
arkadaşlarınız, sinsi ve sessiz bir şekilde rakipleri saf dışı bırakacaktır. Ama
bazen öyle olaylar yaşanacak ki, agresifliği takım arkadaşlarınızın elinden
bırakmayacaksınız. Yavaş yavaş oyuna daldıkça, zaten taktik unsurunun GRAW 2
içine işlediğini görebilirsiniz.

Single Player görevleri aslında ilk GRAW’la aynı sayılabilir. Pek fazla
değişiklik yok. Bir de işin kötü tarafı tek kişilik senaryo kısa sürüyor. Tam
ortama ve hikayeye alışmışken bir bakmışsınız, oyun bitivermiş. Bu GRAW 2’nin
eksilerinden cidden. Senaryo olarak Çavuş Scott Mitchell karakterini
canlandırıyoruz. Görevimiz Meksika’nın güneyindeki terör eylemlerini durdurmak.
Zaten ne oluyorsa hep şu Meksika’da oluyor. İllaki farklı oyunlarda da oraya bir
kez de olsa uğruyoruz.

İllaki bir eksiklik olacak

Single Player’ın yetmediği zamanlar aslında benim ilk oyundan hep taktirimi
kazanan, Multiplayer modu işin içine giriyor. Multiplayer önceki oyundaki gibi
gerçekten harika yapılmış. Xbox Live üzerinden diğer GRAW 2 oyuncularıyla
kapışabiliyoruz. 16 kişilik oyunlar cidden büyük zevk veriyor. Xbox Live
üzerinden oynarken bağlantıda herhangi bir problem filan oluşmadı. Gerçekten iyi
ve akıcı bir şekilde oynadım. İlk GRAW’ın hatasız çoklu oyuncu kısmı aynen devam
ediyor. Yine isterseniz bir arkadaşınızla beraber Co-Op olarak X360 üzerinden
aynı anda iki kişi olarak oynayabilirsiniz. Görevleri bu şekilde bitirmek daha
bir zevkli olur. Kısaca GRAW 2 kendini yeniden oynattırabilecek bir yapıya
sahip.

Oyundaki sesler her zamanki gibi kaliteli. Hatta grafiklerde olduğu gibi
seslerde de daha gelişim ve tokluk var. Konuşmalar oldukça gerçekçi, ses
efektleri son derece gerçekçi yapılmış. Tek sorun bir iki kere silah sesinde çok
hafif takılma olmasıydı. Ama bu da açıkçası takılacak bir dert bile değil. Koca
oyun boyunca sadece bir kere oldu. Belki de benim X360’ım yüzüne oldu. Ama
sonuçta oyunun seslerinin oldukça güzel olduğunu söyleyebilirim.

Ubisoft’tan inciler

Kısaca toparlayacak olursak, Ghost Recon Advanced Warfighter 2 gerçekten
kaliteli bir yapım olmuş. İlk oyundaki birçok artı duruyor, hatta bunları alıp
daha da geliştirmişler ve kaliteyi yükseltmişler. En büyük eksisi bana göre
görevlerin ilk GRAW’ı tekrar ettirmesi ve senaryo modunun kısa süresi
oluşturuyor. Ama bunun dışında teknik olarak ve oynanış olarak gerçekten harika
olmuş. GRAW 2’nin tadını şimdilik X360 sahipleri çıkartacak. PC kullanıcıları da
GRAW 2’yi oynayabilecek. Ama tahminimce gene birçok PC sistemini kastıracaktır.
Özellikle Ubisoft’un son dönem konsollara ağırlık vermesi ve ekran kartı
politikası baş ağrıtacak gibi. Eğer X360’nız varsa GRAW 2’yi kesinlikle
kaçırmayın alın oynayın.

Exit mobile version