Insanely Twisted Shadow Planet

Norveçli Melodik Black Metal grubu Dimmu Borgir’in Stormblast ve diğer eski albümlerini severim, eski albümleri yenilerine göre daha kaliteli bence. Progenies of the Great Apocalypse de gaz bir şarkı, Shagrath’ın vokalleri harika bir de Vortex’in eşsiz vokali var arada. Şimdi yerinde yeller esen eski grubumla şarkıyı iki kere sahnede cover yapmıştık.

Birazdan gene gitarımı kapıp, evde kendi kendime tekrar çalacağım. Albüm veya albüm kritiği yapmıyorum, ancak Insanely Twisted Shadow Planet’in (Shadow Planet olarak bahsedeceğim) harika görselleri ve Dimmu Borgir’in müzikleri birleşince tekrardan gaza geldim desem yeridir.

Oyunun Live üstünden inmesi bitip, yapıma girdiğimde harika bir sinematik ve Progenies of the Great Apocalypse’in orkestra versiyonu (Keza orijinalini daha çok severim!) beni karşıladı. En başta bu şarkının işi ne derken, arkasından diğer bombalar geldi: Eradication Instincts Defined ve Trailer’daki Blood Hunger Doctrine. Tüm parçalar da Death Cult Armageddon albümünden. Shadow Planet, karanlık kötü güçlerin işgali ve gezegeni kurtarmamızı ele alıyor.

Tablo gibi oyun

Yapımda en dikkat çekici yanı stilistik görselliği oluyor. Renklerin uyumu, çizimler, sanatsal kısmı insanın ilgisini topluyor. Kendimi ayrıntılara, artistik çizimlere, ortama, animasyonlara bakarken buldum. Bu grafiklerle gerçek yabancı bir dünyada, insan denilen varlıktan yoksun bir şekilde yolculuk yapıyoruz. İşin ses yönü de gerçekten takdire şayan. Müthiş müzikler çalıyor. Ürkütücü ses efektleri görsellikle aynı ahenk içinde uyumdalar.

Shadow Planet’in oynanışı da basit. Uçan daire konforunda tuhaf yabancı dünyayı keşfedip, bulmacaları çözerek, erişemeyen bölgelere erişim sağlayan araçları bulmaktan ve karşımıza çıkan düşmanları, Boss’ları temizlemekten geçiyor. Bunları yapmak için bazı ilginç alet edevatlarımız var. Bu araçlar uzaylılarla ilgili bazı Amerikan B filmleri olur, korku/bilim kurgu tarzında, onları andırıyor. Zaten uzay gemimizde klasik uçan daire. Kayaların girişini kapattığı bir mağara içinde lazer duruyor.

Kayaları kaldırmak için mekanik kolumuzu kullanıyoruz. Kayaları başka yere atarak, girişi açıyoruz ve lazere ulaşıyoruz. Mekanik kol dışında testeremiz var, engelleri kesebiliriz de, ancak neyin neyde kullanılacağını da tarayıcımızdan daha iyi görüyoruz. Tarayıcı engelli tarıyor, burada testereyi kullanmamız gerektiğini veya taşınabilir şeylerse mekanik kolu kullanmamız gerektiğini ekranda gösteriyor.

Karanlık düşmanlar ve karanlık uzay

Düşmanlar çeşit çeşit. Dikenli siyah kürelerden, Pitch Black filminde gördüğümüz karanlıkta çıkan uçan yaratık benzerleri, devasa Boss’lar vs… var. Bazı düşmanlar bukalemun gibi dilini fırlatıp bizleri çekip, yemek istiyor. Mücadeleler de asıl kısım Boss dövüşleri. Benim çok hoşuma gitti, hele ki harika görsellikle birlikte. Rakiplerimiz harici bulmacalar ve engeller işin diğer noktası. Demin bahsettiğim kayalar, çakıllar işin basit kısmı. Daha ilginçleri var. Ağzına yaklaştığımızda bizi nefesiyle içine çeken kocaman kurtlar var. Bunları hem ortadan kaldırmak hem de yolumuzu açmak için, başka bir düşmanı mekanik kolla yakalayıp onun ağzına tıkamamız gerekebiliyor. Başka düşman olmasa da, bulduğunuz bir kaya parçası olur.

Etrafta hedef imleci gibi işaretler var. Bunlara girdiğimizde hem etrafımızda bir kalkan oluyor, hem de öldüğünüzde bu noktalardan devam edebiliyorsunuz. Ayrıca ufak parlak beyaz küreler var, sanki bir ağacın meyveleri gibi duruyorlar. Etrafta bunlardan var ve topladığınızda enerjiniz eskisine dönüyor. Yani sağlık. Boss dövüşlerinde de Boss’larda patlattığınız kısımlarda bu kürelerden çıkıyor.

Uçan dairemiz, etrafta bulduğunuz geliştirmeler ile gelişiyor. Lazeriniz daha kuvvetli oluyor, dayanıklılığınız daha çok artıyor. Dört oyuncunun online veya Local olarak oynayabileceği bir tane de çoklu oyuncu kısmı var Shadow Planet’in. Lantern Run isimli hayatta kalma modunda, dokunaçlarıyla bizi kovalayan bir devden, elimize tutuşturulan bir fenerle rast gele oluşan mağaralar aracılığı ile kaçıyoruz.

Insanely Twisted Shadow Planet, sanatsal bir çalışma aslında. Dört yıllık bir çalışmanın ürünü olan oyunun en büyük handikabı birkaç saat içinde hemen bitmesi. Yıllarca uğraşıp, kısa sürmesi olmamış. Yapımı 1200 MS puanı karşılığında Xbox Live üstünden satın alabilirsiniz.

Exit mobile version