Puzzle Quest

PlayStation Portable ve Nintendo DS’de birbirine çok benzer şekilde piyasaya
çıkan Puzzle Quest, her iki el konsolunda da ortalığı karıştırmayı başarmış
görülüyor. Bir puzzle oyunundan beklenmeyen öğeler içermesi, bir hikaye ve bu
hikayeyi rol yapma oyunu türündeki öğelerle süslemek cesaret isteyen bir iş.
Zira tek başına puzzle hali ile dahi oynanabilirliği yüksek bir yapımken, türe
yapılan eklentiler nedeni ile bir çuval inciri berbat etme riski var. Engine
Software ise tüm riskleri göze alarak, puzzle türüne canlılık katmayı amaçlamış;
iyi ki de öyle yapmış.

Etkileyici ve güzel bir senaryosu olan yapımda, büyük babamızdan şövalye
babamıza miras kalan emaneti devralan, yeni bir şövalye olmak için çaba sarf
eden, azimli bir genci canlandırıyoruz. Hikaye biraz Japon biraz da Amerikan
fantastik kurgularının karışımından oluşuyor. Fantastik öğeler, klasik anime
sanatı ile birleşerek ilginç bir havaya bürünüyor. Bu hava içinde gelişen hikaye
krallığı savunmak, kötüyle mücadele etmek temeline oturuyor. Yapımın başında
dört farklı özelliği olan karakterden birini seçmemiz isteniyor. Uzmanlık alanı
rahip, şövalye, savaşçı ve büyücü olan karakterlerden birini seçerek, RPG
yapımlarından alışık olduğumuz, iyi modellenmiş bir harita üzerinde kale, kasaba,
düşman mevkii ve düşmana karşı savaşa giden yolda karşımıza çıkacak canavarlar
gösteriliyor.

Bejeweled yapımı benzeri bir oynanışı olan Puzzle Quest, 8’e 8 karelere bölünmüş
bir ekranda çıkan renkli küre, kafatası, altın parçaları gibi nesnelerden oluşan
bir puzzle yapısına sahip. Her seferde 1 defa kaydırılma hakkı olan satır ve
sütun yapısı ile aynı renk ya da türedeki nesnelerin yok edilmesi ile puan
kazanılıyor. Yapımda savaşlar işte bu puzzle kısımlardan oluşuyor. Örneğin
puzzle’da bulunan dört farklı renkteki balonlar, aslında her renge ait bir mana
gurubunu temsil ediyor. Yatay ya da dikey olarak en az 3 aynı renk balon bir
araya gelince patlıyor ve ilgili mana gurubunda puanımızın artmasını sağlıyor.
Seviye atladıkça kazanılan büyülerin hammaddesini de işte bu manalar oluşturuyor.
Büyüler ise düşman savaşında öldürücü etkiye sahip. Altın nesneler savaş sonrası
ganimeti arttırırken, mor baloncuklar tecrübe puanı sağlıyor. Kafatası
sıralaması düşman sağlığını düşürürken, dört ve üzerinde aynı nesneden sıralamak
bir tur daha oynama hakkı sağlıyor. Savaşta, yani puzzle sonunda kazanılan puanlar RPG öğelerinin gelişimine katkıda bulunuyor. Yeni silahlar, ekipmanlar, büyüler ile karakter gelişimine doğrudan
katkı sağlanıyor. Muhtemelen yalnız puzzle öğeleri ile yapım kısa ömürlü olacak
iken, içerdiği RPG yapısı sayesinde oynanabilirlik ve bağımlılık arttırılarak
sıkılmadan daha uzun oyun süresi sağlanmış.

Toplamda 100 saati aşkın bir oynanış süresi olan yapımda, tek kişilik oyun modu
dışında, dahili olarak ikinci bir oyuncunun da oyuna katılması sağlanarak bir
bakıma multiplayer desteği sağlanmış. Yapımın Nintendo DS versiyonunda küçük
ekrandan kaynaklanan nesneleri iyi gözükmemesi sonucu hatalı manevra yapma
sorunu, PSP’nin ferah ekranında yaşanmıyor. Bununla birlikte PSP versiyonunda
oyun sırasında 1-2 saniyelik takılma gözlenebiliyor. Grafiksel olarak bir hayli
güzel karakter ve harita modellemesine sahip yapım, içerdiği anime çizimleri ile
de dikkat çekiyor. Sesler ve müzikler bakımından da gayet yeterli olan yapımda,
seslendirmelerdeki başarıya adventure tadındaki müzikler eşlik ediyor. RPG ve
Puzzle öğelerinin iç içe oynandığı yapımda her ne kadar saf bir RPG içeriği
bulunmasa da, hem RPG hem de Puzzle severler için yeni bir deneyim arz ediyor.
Yeni bir şeyler denemek isteyenlere tavsiye.

Exit mobile version