Games Farm tarafından geliştirilen aksiyon, ryo, türündeki Shadows: Awakening’de, Heretic Kingdoms hikayesinin yeni macerası için yolculuk başlıyor. 31 Ağustos 2018’de yayınlanan Shadow Awakening, gerçek zamanlı taktiksel savaş, aksiyon ve RYO türünü seven oyuncular için ilgi çekici bir yapım olarak ön plana çıkabiliyor mu?
Shadows Awakening İnceleme
Shadows Awakening, Heretic Kingdom hikayesinde bizi bir başka maceraya taşıyor. Penta Nera olarak bilinen gizli konsey üyeleri, suikasta uğradıktan sonra, ruhları Devourers tarafından ele geçirilir. Bu şeytan güç, Penta Nera olarak bilinen gizli konsey üyelerinin ruhlarını ele geçirdikten sonra, onların hatıralarını ve kişiliklerini absorbe eder ve onları adeta kuklalar olarak kullanır. Bir kez daha ölümcül aleme dönüşen Penta Nera konsey üyeleri, güç ve ölümsüzlük arayışına devam edecektir. Aslında oyunun oynanış mekaniği de tamamen bu ele geçirilme konsepti üzerine oturtulmuş diyebiliriz. Oyunun başlangıcında, Devourers adlı şeytani yaratık size, hangi bedende tekrar canlanmak istediğinizi soruyor. Oyunun bu giriş kısmında, kullanmak istediğiniz karakteri seçerek, seçtiğiniz bedende canlanıyorsunuz.
Yeniden canlanmak istediğiniz karakteri, oynayış şeklinize göre belirlemeniz gerekiyor. 3 farklı karakterden birini seçerek oyuna başlayabiliyoruz. Okçu karakter istiyorsak Jasker’i, yakın dövüş karakteri istersek Kral Kalig’i veya büyücü karakter istersek Evia adlı ruhu seçerek oyuna başlıyoruz. Ben baltayla düşmanların hakkından gelmeyi sevdiğim için Kral Kalig’i seçerek oyuna başladım. Ancak daha sonra hikaye ilerleyişinde diğer karakterlerin de partinize katıldığını belirtelim. Zaten oyunun daha önce bahsettiğim ana konsepti de, bu karakterler arasında geçiş yaparak, bölümler arasında ilerlemek üzerine kurulu. Sadece partinize katılan diğer karakter arasında geçiş yapmıyor, aynı zamanda sizi dirilten, ruhunuzun adeta sahibi olan Devourers’e de geçiş yapabiliyorsunuz. Devourers’a geçiş yaptığınızda oyunun çehresi bir anda değişiyor. Şeytani bir boyutta, normal dünyadakinden farklı yaratıklarla başa çıkmanız gerekiyor.
Hack and slash mekaniğinin kullanıldığı oyunda, bu geçiş yapma dinamiğini taktiksel olarak kullanabiliyorsunuz. Örneğin, bazı bölüm sonlarında gelen bosslarda, ruhani karakterinize geçiş yaparak, önce bossun kalkanını zayıflatan vuruşlar yapmalı, ardından, diğer karakterinize geçerek düşmana saldırmalısınız. Oyun, bu karakterler arası ve dünyalar arası geçiş dinamiğini sadece savaş mekaniğinde kullanmıyor. Haritalarda karşınıza çıkan mini bulmacaları da, karakterler arası geçiş yaparak aşıyorsunuz. Ruhani varlığınızla geçtiğiniz öte dünyada, Devourers ile diğer karakterinizin yapamadığı bir şeyi yapabiliyor, bir çöküntünün üzerinden süzülerek geçebiliyorsunuz. Gerçek dünyaya döndüğünüzde ise, ruhani karakter Devourers’ın yapamadığı bir kapıyı diğer karakterinizle açabiliyorsunuz. Devourers ile normal dünyada görünmeyen bazı önemli eşyaları ve can doldurma noktalarını görebiliyorsunuz, Yani sürekli bu iki dünya arasında geçiş yapma dinamiğini kullanarak, haritalarda ilerlemeye çalışıyorsunuz.
Shadows: Awakening, ilginç bir şekilde, bu tarz oyunlarda pek de karşımıza çıkmayan hikaye yapısına, görev çeşitliliğine ve hikaye anlatımına sahip. Ana görevler dışında, bir şehre girip tanıştığınız esnaftan yan görevler alabiliyorsunuz. Karşılığında eşya, zırh, silah satın almanızda kullanacağınız gümüş kazanmanın en etkili yöntemi bu. Her karakterin farklı bir hikayesini oynadığımız oyunda, ana hikaye görevlerinde ve yan görevlerde, belirli bir seviye sınırı bulunuyor. Yani kendi karakter seviyenize göre, görev alabiliyorsunuz. Arttribute Points kullanarak karakterinizin Strenght, Agility, Endurance ve Willpower özelliklerini geliştirebiliyorsunuz. Kendi karakteriniz dışında Devourers’un da kendine özgü karakter gelişim ağacı bulunuyor. Karakter gelişim sisteminde türün diğer oyunlarına göre, çok da büyük farklılıklar göze çarpmıyor.
Shadows: Awakening’de çok fazla ana ve yan görev bulunuyor. Bu görevlerde, bolca diyalog iyi bir seslendirme karşımıza çıkıyor. Görevlerin fazlalığı, her karakterin farklı hikayesinin anlatılması oyunun oynanış süresini arttıran faktörlerden. Hikaye anlatımının ara sahnelerle de desteklendiği Shadows: Awakening’de, animasyonların ve görselliğin göze oldukça hoş göründüğünü söyleyebiliriz.
Hikaye anlatımına, diyaloglara, görselliğe, görev çeşitliliğine verilen özenin, dövüş mekaniğine vuruş hissine gösterildiğini söyleyemeyiz. Karakterler arasındaki geçiş mekaniği, oyunu dinamik bir yapıya büründürse de, bir hack and slash oyununda olması gereken vuruş hissinin bu oyunda zayıf olması, dövüş mekaniğinin eğlencesini baltalıyor. Yine de Shadows: Awakening, kesinlikle uzak durulması gereken bir yapım değil. Üzerine uğraşılmış bir yapım. Ancak vuruş hissi gibi kritik mekaniklerdeki zayıflıklar Shadows: Awakening’in eksik yanları. Shadows: Awakening, bulmaca çözmeyi seven, pek çok farklı hikayeyi takip edip, haritalardaki gizemleri keşfetmeyi seven ve seriye hakim oyuncular için denenmesi gereken bir yapım.