Bu sefer karşımıza ilginç bir oyun çıktı. Oyunun konusu ise pek görmeye alışkın olduğumuz cinsten değil: Skydiving. “Skydiving”i Türkçe’ye “Gökyüzü Dalgıçlığı” olarak çevirmek mümkün. Genellikle planör cinsi uçaklardan atlayarak gökyüzünde serbest düşüş yapmak, bununla birlikte çeşitli hareketler icra etmeyi içeriyor bu spor dalı. Hal böyle olunca, paraşüt de işin olmazsa olmazı haline geliyor. Skydiving yapanlar, gökyüzünde daha uzun süre kalabilmek için, ördeklerin perdeli ayaklarına benzer şekilde, kolları ve bacakları arasında perdeler bulunan kıyafetler kullanıyorlar.
Nasıl düşülür?
Kısaca bu spordan bahsettikten sonra gelelim oyunumuz Skydive: Proximity Flight’a. Oyun özellikle IL-2 Sturmovik ve War Thunder gibi oyunlarla tanınan Gaijin Entertainment’ın bir yapımı. Kısacası karşımızda simülasyon konusunda deneyimli bir ekibin yapımı var. Skydive’da çeşitli oyun modları bulunuyor. Bunlar kanatsız bir kuş gibi özgürce düşmenizi sağlayacak olan Freestyle, çeşitli görevleri tamamlamanızı gerektiren Challenges, diğer yarışmacılarla yarışacağınız Races ve belli bir yolu takip etmenizi gerektiren Routes.
Oyuna ilk kez başlayacağımız için Challenges modunu seçmekte fayda var. Bu mod, size çeşitli görevler vererek hem oyunu öğrenmenizi, hem de tecrübe kazanmanız için ideal. Oyunda çeşitli kontrol seçenekleri mevcut. PS3 versiyonunu incelediğim için karakterinizi ister sol analog çubukla, ister DualShock 3’ün SixAxis özelliğiyle gamepad’inizi sağa sola veya öne arkaya yatırarak, isterseniz de iki adet Move kontrolörüyle birlikte hareket ettirebiliyorsunuz. Açıkcası bu kontrollerden en kolayı SixAxis gibi görünüyor. Her ne kadar kontrol kolay diyorsam da, çeşitlilik olmadığı için zorlanacak bir yanı olmadığından. Hareketler dışında paraşüt açmak için bir tuş ayrılmış. Onun dışındakiler ise kamera açısı değiştirme gibi kozmetik içerikler.
DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Oyunun dinamiklerine gelelim. Skydive’da karakterinizin bir adrenalin seviyesi bulunuyor. Bu seviyeyi havada çeşitli hareketler yaparak veya yüzeye yakın giderek dolduruyorsunuz. Adrenalini kullandığınızda ise havada daha hızlı hareket ediyorsunuz. Tüm oyun bundan ibaret. Oyundaki Challenge veya Race gibi modları bitirdiğinizde ise geri dönüp daha iyi puan/süre/yıldız yapmaktan başka bir şansınız yok.
Skydive’da çeşitli haritalar bulunuyor. İster Büyük Kanyon’dan atlayın, isterseniz de Himalayalar’dan. Genel olarak değişen büyük bir şey yok haritalarda. Gaijin, büyük ihtimalle uçak simülasyonlarında kullandığı harita modellemesini, Skydive: Proximity Flight’ta da kullanmış. Ancak uçak simülasyonunda iyi gözüken harita, Skydive’da dibine kadar girildiğinde pek de iyi bir performans gösteremiyor.
Kısacası hava sporlarıyla ilgili değilseniz veya Gökyüzü Dalgıçlığı gibi bir ekstrem spora ilgi duymuyorsanız. Skydive: Proximity Flight, size pek de bir şey ifade etmeyecek.