Karşımda duran başarılı bir oyunun yayıncı tarafından bu kadar harcanması gerçekten insanı üzüyor. İki yıl önce Star Wars: Battlefront ile oyunculara istediğini veremeyen DICE, son ek pakete kadar oyuncularını muhteşem bir şekilde dinlemiş ve sonuçta harika bir oyuncu yokluğu oluşturmuştu kendine. Şimdi ise bu topluluktan kimse ortada yok. Neden mi? EA adındaki bir firma yüzünden. El attığı her şeyi mahveden, oyun dünyasına belkide en büyük zararı veren şirket. Para kazanmadığı zaman 20 yıllık oyun geliştiricisini kapatan bir yayıncı. İncelemeyi yazmak için bugünü beklememin nedeni ise, oyuncuların bu kadar isyanı ve hatta oyun geliştiricilerine yaptığı ölüm tehditlerinin sonunda EA’nin nasıl bir tepki vereceğini görmekti. Peki ne oldu? EA ve DICE bugün yayınladığı açıklama ile oyun içerisindeki bütün ödemeleri kapattı.
Star Wars: Battlefront 2 inceleme
Bunun zararı ise muhteşem bir oyuna ve hayranlarının kendine olan inancını zedeleyen DICE’a mal oldu. Star Wars: Battlefront II, yılın en başarılı FPS oyunlarından biri olabilecekken, mikro ödeme tartışmalarının gölgesinde kaldı. Ancak, ben mikro ödemeleri bir kenara koyarak objektif bir şekilde incelememi yazacağım. Çünkü, bu oyunun hakkı 50-60 falan değil. İlk olarak hikaye modu hakkında konuşalım. Klasik bir Battlefield serisi gibi sizi çoklu oyuncu moduna hazırlayan yüzeysel bir hikaye bulunmakta. Star Wars Episode VI: Return of the Jedi ile Star Wars Episode VII: The Force Awakens arasında geçen hikayede İmpatorluğun en elit birliği olan Inferno Squad‘ın lideri Iden Versio ile oynuyoruz. Hikaye modunun en güzel yanı, sanırım karakter çeşitliliği olmuş. Luke Skywalker‘dan Han Solo’ya çoğu karakter ile oynuyoruz. Bu arada Return of the Jedi‘dan sonra Luke’ın ilk jedi tapınağını nasıl bulduğunu da oyunda bize gösteriyorlar. Kısacası oyun adeta aradaki boşlukları doldurmak için hazırlanmış bir senaryoya sahip.
Oyunun grafikleri, herhalde şimdiye kadar gördüğüm en başarılı grafikler olabilir. Oyunda bulunan renk paleti ise gayet sıcak. Bu da oyunda daha başarılı bir atmosfer olmasına büyük bir katkıda bulunuyor. Özellikle Takadona ve Yavin 4 haritaları atmosfer olarak en göz alan yerlerden diyebilirim. Karakter animasyonları da çok başarılı olmuş. ilk oyunda kahramanların garip animasyonları oyunculara garip gelirken, yeni oyunda bunların üzerinde baya durulmuş ve ortaya güzel bir sonuç çıkmış. Çoğu oyuncu gibi benim de tek şikayetim patlama efektlerinin biraz zaman alması bu da kalabalık bir alanda oyunun yavaşlamasına sebep oluyor ve oynanışa zarar veriyor.
Gelelim oynanışa, karakter kartlarının ve sınıfların ön plana çıkması ilk oyunda herkesin istediği gibi bir karakter oluşturup oyuna girmesinden farklı olmuş. Özellikle mikro ödemeler açıkken, oyuna para yatıran oyuncular, üç farklı kutudan çıkan karakter geliştirme kartları ile para vermeyen oyunculardan daha önce geçmiş. Basitçe örnek verirsek, karakterini son seviyeye getirmiş bir oyuncu sizi iki vuruşta öldürürken sizin 4-5 isabetli vuruşa ihtiyacınız var. Klavye ve mouse kırabileceğiniz bazı durumlar da olabiliyor. Uzatmaların oynandığı maçlarda, karakterini gerçek para ile geliştirmiş bir oyuncu, elini kolunu sallayarak sizin alanınıza girebilir veya kendi alanını savunurken size geçit vermeyebilir. Tabi ki bu geçmişte kaldı. Oyun içi ödemeler kaldırıldı ve DICE, oyun içerisinde denge çalışmalarının yapılacağını söyledi. En başta buna ihtiyaç duyulması tabi ki yanlış ama bazen görmezden gelmek lazım.
Oyunun Galactic Assault ve Strike modlarında Assault, Heavy, Specialist ve Officer isimli dört sınıfın yanı sıra, puanla açılan sınıflar da bulunuyor 2.000 puan toplayınca Resistance, Rebellion ve Republic‘de Rocket Trooper, 3.000 puan toplayınca ise Wookie olabiliyorsunuz. First Order, Empire ve Separatist’lerde ise 2.000 puana Rocket Trooper, 3.000 puana ise Flametrooper olabiliyorsunuz. ilk oyuna göre değişen aslında en küçük ama oynanış olarak en büyük mekanik ise Rocket Jump kartlarının kaldırılması ve sınıfa özel olması olmuş. İlk oyunun vazgeçilmez özelliği olan Rocket Jump, oyuncuların rakibe daha taktiksel yaklaşmasını sağlıyor. Önceki oyunda elimizde ne varsa atar Rocket Jump ile kaçardık.
Star Wars: Battlefront 2 nasıl bir oyun?
Star Wars: Battlefront II‘nin ilk oyuna göre üç kat daha büyük olduğunu zaten biliyorduk. Harita sayısı, kahraman sayısı ve araç sayısı bir hayli fazla, bu da özellikle Heroes vs Villains modunun çok işine yaramış. Republic, Rebellion ve Resistance tarafında Yoda, Rey, Lando, Han Solo, Luke Skywalker, Leia bulunurken, Empire, Separatist ve First Order tarafında Kylo Ren, Emperor Palpatine, Darth Vader, Boba Fett, Bossk ve Darth Maul bulunuyor. Bu arada hikayede başrolde yer alan Iden Versio‘yu da oyun içi kredisi ile alabiliyorsunuz. 5 Aralık’ta Finn ve Captain Phazma da oyuna eklenecek. Oyunda bulunan bir diğer mod, Starfigther Assault ise 24 oyuncuyu ağırlamakta. Star Wars evreninin ikonik gemileri olan, X-wing, A-wing, TIE Fighter ve Millenium Falcon‘u kontrol edebildiğimiz bu modda 12 vs 12 olarak oyuncular kendilerine verilen görevi yerine getirmeye çalışıyor. Star Wars filmlerindeki ikonik yerlerin gökyüzünde ikonik gemiler ile it dalaşı yapıyoruz.
Oyunun en karmaşık yanı, çoklu oyuncu modunda bulunan karakter gelişiminin oyuncuya anlatılmaması. Sizi bir anda karman çorman bir sistemin içinde bırakıyor. Star Cards nedir? Nasıl geliştirilir? Hiçbir şey söylemiyor. İlk oyunda bulunan ayrıntılı arayüz kaybolmuş. İlk oyunu oynadıysanız, karakteriniz üzerinde bulunan görevleri maç sonunda takip edebiliyorduk. Yani oyunda bir görevi tamamladığınız zaman, bir bildirimden başka bir şey yok. Arayüze kesinlikle görev takibi için bir alan koyulmalıymış. Maç sonunda bitirdiğiniz görevler sonucunda çoklu oyuncu kutuları veya oyun içi kredisi kazanıyorsunuz. Ancak, bu ödülleri bir kere alabiliyorsunuz. Bu yüzden de kredinizi akıllıca kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Arcade modu ile oyun bize tek kişilik bir oyun deneyimi de sunmakta. Eğer konsol sahibiyseniz bu modu split-screen olarak iki kişi de oynayabilirsiniz. Yapay zeka düşmanlara karşı zamana karşı yarıştığınız bu modda belirli saat aralarında ödüller kazanabilirsiniz. Oyunda bulunan bir diğer ve son mod ise Blast. İlk oyunda olduğu gibi iki tarafın da 100 kill alması lazım ve ilk sıfıra düşen kaybediyor. Team Deathmatch hayranlarının eğlenebileceği modlardan bir tanesi.
Sonuç olarak Star Wars: Battlefront 2, ilk oyununu güzel yapan çoğu mekaniği alarak daha iyi hale getirmeyi başarmış. Oyun içi ödemelerin kapatılmasından sonra oyun bir süre grind üzerine kurulu olacak. Ancak DICE, bu sistemi değiştireceklerini belirtti. Bu yüzden mümkünse elinizde bulunduğunuz kredileri kullanmak için biraz bekleyin. EA‘nin her oyunda olduğu gibi mikro ödemeleri oyunun ilerleyişine eklemesi, oyunun gölgede kalmasına sebep oldu. Ancak, DICE‘ın yapacağı değişikliklerden sonra Star Wars: Battlefront 2‘yi güzel günlerin bekleyeceğini düşünüyorum.