World in Conflict: Soviet Assault

Ground Control aşağı, Ground Control (GC) yukarı derken 2000 senesinde
Massive Entertainment ile tanışmıştık. Aslında daha mazisi de var, ama
isimlerini asıl Ground Control ile duyduk. GC başarılı bir oyundu, aynı sene ek
paketi de çıkarıldı. Dört sene sonra yapımcı firma ikincisiyle karşımıza çıktı.
Neredeyse FPS’lere taş çıkartan grafikleri, iyi optimizasyonuyla Ground Control
2 harika bir devam oyunuydu. Massive bu işten anlıyor, strateji yapıyorlar
demiştim, firma boş durmadı World in Conflict ile yerini iyice sağlamlaştırdı.
2007’de piyasaya sürülen oyun, o sene içinde birçok yerden yılın en iyi
stratejisi Oscar ödülünü bile kaptı. Tabii ki böyle başarılı bir yapıma, klasik
olarak kaliteli olan her strateji oyunu gibi bir ek paketin gelmesi lazımdı
(Gerçi Ground Control 2’ye bir ek paket gelmedi!). Sonunda Soviet Assault
rötarlı da olsa gelebildi.

Nereden nereye?

Soviet Assault’ta, Polkovnik (Polkovnik Rusçada Albay anlamına geliyor) Orlovsky
yönetimindeki orduda, Rus Teğmen Romanov’u canlandırıyoruz. Romanov olarak
emrimizdeki birliklerle canla başla savaşıp, Sovyet Ordusu’nun amacına
ulaşmasını sağlıyoruz. Konusu bundan ibaret Soviet Assault aslında büyük bir
modu andırıyor, hatta direk öyle de diyebiliriz. Bunun nedenine gelirsem,
geçmişe dönmemiz gerekiyor. Zamanda yolculuk edip, bundan aylar öncesine
gidiyoruz. Soviet Assault, aslen yeni nesil konsollardan dönme bir oyunun geri
kalanı. Daha önce konsollar için geliştiriliyordu, ancak Activision’nın, Massive
Entertainment’ı Ubisoft’a satması ve oyunun yapımının durdurulması gibi bazı
olaylar yaşandı; ama öyle ya da böyle Soviet Assault, Ubisoft çatısı altında
gelişti ve sonunda oyuncularla kavuştu.


“Soviet Assault aynı grafik motorunu kullanıyor ve görsel olarak oldukça kaliteli. Kamerayı ünitelere yakınlaştırdığınız zaman detaylarını görebilirsiniz.”


Durum sadece bu kadar mı? Yaşananlar sadece bu kadar, ama durumun kendisi bu
kadarla sınırlı değil. Soviet Assault, ne yazık ki tam bir genişleme paketi
değil. Zaten bir öncede belirttiğim gibi büyük bir mod veya eklenti diyebiliriz.
Bunun en büyük nedeni sadece altı adet yeni tek kişilik senaryo görevi ve iki
tane multiplayer haritasını kapsamasından ileri geliyor. Liberation, Harvest,
Insurgents, Lightning Strike, For the Motherland ve Fratricide olarak
adlandırılan altı adet yeni single player görevi, ana oyunun senaryosu içine
işlenmiş durumda bulunuyor. Bu da durumun diğer yanlarından biri daha.

Yeni görevler zevkli, ama yeniden ana senaryoyu oynama taraftarı değilseniz,
yeni görevleri unutun. Klasik olarak görev başında emrimize belirli adamlar
veriliyor ve birimlerimizle görevimizi başarmaya çalışıyoruz. Tabii ki sadece
başta verilen birimlerle zınk diye kalmıyoruz. Sonuçta destek birimler de
oluyor, takviye filan yapılıyor.

Aynı imaj

Soviet Assault’un grafikleri gerçekten iyi, hatta şu anda en iyilerinden biri.
World in Conflict çıkalı aslında ne kadar zaman oldu, ama halen görsellik yine
muazzam. Kamerayı yakınlaştırdığımızda, bir askerin üstündeki üniformasını,
teçhizatını, ayrıntılarını görüyoruz. Hatta kamerayı yakınlaştırıp, aralarında
tur atın. Grafiklerin detaylarını iyice görebilirsiniz. Sesler konusunda da
oyunun aşağı kalır yanı yok. Mesela patlama efektleri görsel olduğu kadar,
işitsel olarak da bir kadar kaliteli. Müzikler ve başarılı seslendirmeleri de
unutmayayım.

Soviet Assault, son dönemlerde çıkan tek başına oynanabilir (Stand-alone
expansion) ek paketlerden değil. Eklentiyi oynamak için ana oyuna ihtiyacınız
var. World in Conflict, oldukça kaliteli ve başarılı bir yapımdı. Soviet
Assault’ta grafikler, sesler ve oynanış mekaniğini bir kenara koyup, bize neler
sunduğuna bakarsak, eksik duruyor, istenilen genişleme paketi değil. Eğer World
in Conflict’i çok sevdiyseniz, Soviet Assault’u oynayabilirsiniz.

Exit mobile version